insectenstrooipoeder

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

insectenstrooipoeder

Bericht door Henri » 31 jan 2015, 18:13

Als ik mijn levende voedseldieren bestrooi met Aves insectenstrooipoeder blijft het matig tot slecht plakken aan de insecten en krijgen de vogels hier weinig van binnen.
Ik zou water of olie kunnen gebruiken zodat het strooipoeder beter plakt.
Water droogt wel snel op en door de smaak van de olie zijn de vogels wat minder happig op de voedseldieren.
Met name bij krekels en sprinkhanen krijgen de vogels weinig strooipoeder binnen omdat deze insecten eerst door de vogels onder handen worden genomen.
Ik vraag me af wat de beste methode is.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door minla » 31 jan 2015, 19:51

Probeer het maar eens met een drup honing. Het plakt, is gezond en bevat probiotica's en smaakt heerlijk zoet.

Tarpon
Senior Forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jan 2015, 15:54
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door Tarpon » 31 jan 2015, 20:46

Hoi Henri,
Wat ikzelf vrij simpel vind werken is, hetgeen wat ik mijn voedseldieren te eten geef, bepoeder ik gewoon.
De Buffalo / meelwormen/ sprinkhanen/ morio eten hiervan en krijgen zo ook vitaminen, mineralen etc naar binnen.
Hierdoor krijgen ze alles binnen wat jij wilt toevoegen voor je vogels.
Je verbruikt hierdoor minder van je toevoegingen, en ze weigeren de voedseldieren niet, doordat ze bepoedert zijn.

Gr Johan

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door Henri » 31 jan 2015, 20:53

Het is inderdaad veel beter en ook handiger als de vitaminen en mineralen in de voedseldieren zitten als je ze voert.
Ik heb eerder wel eens geprobeerd om het voedsel te bepoederen maar had dan aardig wat uitval bij de levende voedseldieren.
Ik ben benieuwd wat jij je voedseldieren te eten geeft en wat je er precies overheen strooit.
Hoe zit het bij jou met uitval?

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door smoke » 31 jan 2015, 21:29

Ik vind dat het poeder goed hecht aan de voedseldieren.
Je moet er dan wel genoeg opdoen.

Ik kom met 1 pot per kweekseizoen van april tot augustus niet toe.

En ik heb 17 schamas gekweekt vorig haar van 1 koppel dus zeg maar eens dat ik het niet goed doe

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door White_Blackbird » 01 feb 2015, 09:15

Ik gebruik net als Smoke geen toevoegingen om het kleven te bevorderen. Gewoon vlak voor het opdienen strooi ik het poeder over de voedseldieren die in bekers heb gedaan en schud het geheel goed door elkaar. De voedseldieren zien dan helemaal grijs.
Ook gooi ik af en toe een schep Aves in de bakken met levende meel en buffalo's zodat het poeder net als bij Tarpon in de voederdieren terecht komt. Die meelwormen en buffalo's krijgen verder nog regelmatig CeDe handopfokmeel voor jonge vogels te eten. Ik denk dat ik per kweekseizoen 4 of 5 potten strooipoeder verbruik.

MVG

Tarpon
Senior Forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jan 2015, 15:54
Contacteer:

Re: insectenstrooipoeder

Bericht door Tarpon » 01 feb 2015, 09:31

Ik maak al het bladvoer wat de insecten eten,iets vochtig en bepoeder dan met kalk/ vitamine complex en spirulina
Appel en aardappel en wortel zijn na snijden al iets vochtig.
Ikzelf gebruik het merk quick.

En smoke met deze resultaten waar jij het over heb, zal ik zeker niet aan je kunde twijfelen.
Voor mij begint het pas.

Gr Johan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten