nutribird of universeelvoer

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

danny/*123
Forumlid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2015, 16:09
Contacteer:

Re: nutribird of universeelvoer

Bericht door danny/*123 » 03 sep 2015, 21:02

minla schreef:Mij lijkt het beter en goedkoper om het bij 1 soort voeding te houden....en dan een van de wat betere merken....ook zie je dan dat daar alles eigenlijk al wel in zit kwa vitaminen en de juiste hoeveelheid eiwitten en dergelijke. Uitsluitend met de kweek vul je het dan aan met levende insecten die op een vitaminen preparaat hebben geleefd of bestrooid zijn met vitaminen. Keep it simple ;)

Idd Wat minla zegt zou ik ook doen vooral buiten de kweek Vitm A is goed voor de bevedering en het beendergestel, Vitm E is voor de bevruchting, maar het probleem zit hem altijd weer hier hoeveel mach en moet je verstrekken? een te veel aan eiwitten en/of vitE kan averechts gaan werken en dan licht de schuld weer aan de vogel ????? hou het dus simpel en voer als je dit wenst misschien 1 x per week in de winter wat eivoer met eventueel wat vitamine. Wees daarmee toch zeer zuinig vermijd het liefst altijd de T van Teveel.
Gr:Danny

fazant
Senior+ Forumlid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 feb 2011, 20:40
Contacteer:

Re: nutribird of universeelvoer

Bericht door fazant » 03 sep 2015, 21:54

Oke bedankt,

Bij de imme op de site staan voedings hoeveelheden.
Zou dit dan goed zijn?

Vit E.
1 maatschepje vitamine E oplossen in 1 liter drinkwater of 1 maatschepje vitamine E toevoegen aan 500 gram eivoer. 
Tijdens broedperiode niets.

Het is en blijft natuurlijk altijd proberen.
Ik voer geen eivoer, maar universeel kan ook neem ik aan

danny/*123
Forumlid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2015, 16:09
Contacteer:

Re: nutribird of universeelvoer

Bericht door danny/*123 » 05 sep 2015, 20:12

Da zou idd kunnen maar doe het dan liefst in hun universeel of eivoer want vitamine c in water opgelost blijft maar een half uurtje goed. Universeel is gemaakt voor vruchteneters en insecteneters, indien het hier bij jou over deze laatst genoemde soort gaat is universeel uitstekend, anders moet je toch beter kiezen voor eivoer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten