argentijnse kakkerlakken

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
ime

argentijnse kakkerlakken

Bericht door ime » 07 apr 2007, 23:19

Op mijn speurtocht naar voedzame voederinsekten weer eens iets nieuws geprobeerd. Een paar maanden geleden heb ik argentijnse kakkerlakken voor mijn vogels gekocht. De volwassen kakkerlakken zijn voor de schamalijsters veel te groot.(ze zijn er zelfs wat bang voor) De jonge exemplaren eten ze met smaak. Als opfokvoer voor jonge shama's blijven ze te groot. <br><br>Kakkerlakken van alle leeftijden hebben een zachtere buitenkant dan b.v. krekels of meelwormen en zijn dus makkelijker stuk te maken en te verteren.<br><br>Ik heb deze kakkerelakken gehuisvest in een plastic aquarium dat op de verwarming staat. Kakkerlakken houden erg van warmte. Ze zijn 's nachts actief en wonen in eierdozen. Ik had gelezen dat kakkerlakken alleseters zijn en dat leek me handig bij het voeren.<br><br>Ze eten inderdaad van alles en je kunt er dus zo gezonde insekten voor je vogels van maken.<br>Ze lusten graag brocollistronken (doorsnijden), wortel, appel en in water geweekte kippenkorrels. <br><br>Er zijn ook nog andere soorten kakkerlakken. B.v. redrunners. Die eten ook alles maar zijn kleiner en als opfokvoer voor kleinere vogels (b.v. japanse nachtegalen) geschikt.<br><br>Voor de houders van grotere insektenetende vogels kunnen argentijnse kakkerlakken naar mijn mening een goed voer voor volwassen en jonge vogels zijn.<br> <br>Ik heb deze kakkerlakken gekocht bij Mous livebait in Friesland. Maar je kunt ze ook wel elders kopen.<br><br>Misschien vertel ik niets nieuws maar voor degene die eens een ander insekt wil proberen een tip

geess
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2004, 18:58
Contacteer:

Re: argentijnse kakkerlakken

Bericht door geess » 08 apr 2007, 10:08

Laat ze alstublieft niet ontsnappen!<br>Voor je het weet is je huis vergeven van de kakkerlakken en probeer er dan maar weer af te komen.<br><br>Een gewaarschuwd mens telt voor twee!<br><br>Ger.

ime

Re: argentijnse kakkerlakken

Bericht door ime » 08 apr 2007, 10:25

Dat zal erg meevallen. Ze zijn inderdaad erg snel en voor mensen die niet handig zijn is er kans dat ze uit je handen vallen en er vandoor gaan.<br><br>Het is echter net als met krekels. Als je ze eerst afkoelt worden ze sloom en traag. Pakken is dan geen probleem. <br><br>Verder kunnen ze niet tegen de wand van plastic of glas oplopen. Er zijn soorten die dat wel kunnen maar de twee door mij genoemde kunnen dat niet.<br><br>Kakkerlakken houden van en hebben warmte nodig om te overleven net als krekels.<br>Bij mij zijn regelmatig krekels en kakkerlakken ontsnapt en het maakte niet uit welke soort dat was, na enige tijd vond je ze of verhongerd terug of gevangen in een spinnenweb.<br>De Nederlandse winter overleven ze ook in huis niet.<br><br>Het valt dus erg mee en er is geen reden tot paniek en geen reden om ze niet eens te proberen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten