Moriowormen

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Moriowormen

Bericht door Niltava » 11 aug 2004, 19:53

Wie voert er moriowormen aan zijn vogels ?<br><br>Hoe moet hiermee omgegaan worden ?<br><br>Levend voeren , of uit de vriezer , of alleen de witte pas vervelde wormen , of...................?<br><br>Geven deze dezelfde problemen als de meelwormen , het driftiger worden van de mannen en krop perforatie ?<br><br>Hoeveel mogen ze ervan hebben , tijdens de kweek , in de ruiperiode , en in de rustperiode ?<br><br>Graag zoveel mogelijk info .<br>Hoe ze bewaard kunnen worden en gekweekt , heb ik<br>reeds kunnen vinden op het internet.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: Moriowormen

Bericht door akosua » 13 aug 2004, 11:46

Hallo Huub,<br><br>Ik zelf heb ze nooit durven voeren i.v.m de grote.<br>Bij navraag bleek dat deze alleen geschiktzijn voor grote vogels zoals gaaiachige.<br>Ze hebben nog een nadeel ( vind ik) het zijn vleeseters, steek je hand maar eens bij hun in de bak.<br>Dus ik zou ze alleen dood voeren.
v

Ewout
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:22
Locatie: montfoort
Contacteer:

Re: Moriowormen

Bericht door Ewout » 14 aug 2004, 11:21

goedendag huub <br><br>Wij voeren regelmatig morio wormen aan de spreeuwen en appelvinken,wij voeren ze levend en het mooie is dat de vogels deze wormen zelf dood maken en daarna opeten.Bij de kweek van de Moloneti spreeuwen hebben we ze veel gevoerd.Je kan ze dus gewoon levend voeren mits de vogel groot genoeg is.Wij hebben ook geprobeert ze dood te voeren maar onze vogels accepteerde dit niet .
Laatst gewijzigd door Ewout op 14 aug 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: Moriowormen

Bericht door Niltava » 14 aug 2004, 15:38

Ik heb ze met name voor mijn koppel rode kardinalen , <br>maar ook zit er in mijn voliere een koppel roodbuik niltava's. <br>De niltava's slaan de wormen eerst dood , bij de kardinalen <br>heb ik dat nog niet waargenomen , maar volgens diegene die ze heeft gekweekt doen ze dat wel. <br> <br>Waarom voer je jouw appelvinken en moloneti spreeuwen geen meelwormen i.p.v. moriowormen ? <br>Is dit vanwege het te driftig worden door de meelwormen , of heeft dat een andere reden? <br>Trouwens is het wel zo dat je geen meelwormen voert ? <br>

Ewout
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:22
Locatie: montfoort
Contacteer:

Re: Moriowormen

Bericht door Ewout » 15 aug 2004, 17:11

Huub<br><br>wij voeren ook erg veel meelwormen ongeveer 1 1/2 kg per week ,maar je weet wat ze zeggen verandering van spijs doet .....Tevens hebben wij buffalo wormen gevoerd maar deze wormen zijn iets te klein voor onze vogels.Deze lieten ze links liggen zodoende zijn wij op moriowormen uit gekomen.Wat je ook kan voeren voor de verandering zijn krekels.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten