Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door minla » 04 jun 2009, 16:37

Bijna mijn hele vogelbestand eet goed van de insectenpattee van Orlux die ik aanbiedt. Alleen een enkeling eet het slecht tot zeer slecht. Er is zelfs 1 vogel die het helemaal niet eet. Als ik die niet elke dag een flink portie Pinky's , buffalo's , en meelwormen geef ( natuurlijk goed bepoederd en gevoed ) verhongerd hij gewoon ,omdat hij de pattee niet aanraakt.

Op zich niet ze erg , maar toch vindt ik de vogels die goed van de pattee eten er beter uit zien.

Wat zouden jullie proberen?

ime

Re: Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door ime » 04 jun 2009, 19:33

Minla, ik heb hetzelfde met mijn schamalijsters. Ze gaan liever dood van de honger dan universeel/insectenpatee te eten. Wat je wel kan proberen is eens een door een zeef gedrukt hard gekookt ei (of gedeelte) doorheen te mengen. Op den duur probeerden ze dat wel te eten. Niet te lang laten staan want ei bederft snel. Nu heb ik ze zover dat als er echt niets anders staat ze wel wat gaan eten van universeelvoer maar dan nog met tegenzin. Je zou ook kunnen proberen het zo fijn te malen dat het aan de insecten (in stukjes) blijft plakken en ze zo wat naar binnen krijgen.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door minla » 04 jun 2009, 22:30

Dat ga ik morgen eens proberen dan Ime!

Ik zat zelf te denken om er honing bij te doen, maar ooit heb ik wel eens gelezen dat honing niet goed voor de vogel zou zijn. Is er iemand die me dat kan bevestigen?

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door Wouard » 05 jun 2009, 20:16

Je kunt ook andere merken voer proberen. Dit willen ze soms ineens wel eten.

Tim

Re: Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door Tim » 06 jun 2009, 10:35

Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat. Maar tijdens de kweek raken mijn vogels de paté of korrels niet meer aan. Dus misschien is het een beetje verloren moeite.
ALs de kweek dan voorbij is dan bouw ik mijn insecten terug af en kunnen ze niet anders dan de andere aangebode voeding eten. Het is misschien hard, maar bij mijn weten gaat het in het wild net zo.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: Hoe maak ik mijn insectenpattee aantrekkelijker?

Bericht door minla » 06 jun 2009, 13:58

Tim het gaat niet om een kweekvogel, maar een enkel exemplaar welke ik als reserve vogel heb.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten