insecten in de winter

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

insecten in de winter

Bericht door smoke » 08 nov 2009, 18:12

hallo iedereen , ik ben nieuw op dit forum zoals jullie wel zullen merken.

Ik heb al verschillende jaren vogels.

Maar aangezien ik het dit jaar eens serieus wil aanpakken hoop ik veel van jullie te leren.
Ik ben in het bezit van 1-1 bruine maskergaailijsters geringt en gesext 2009.
Mijn vraag was of jullie eigenlijk ook in de winter insecten blijven voederen of niet, of de vogels alleen universeelvoer en wat fruit en zaden aanbiedt?
Er heeft mij namelijk ooit eens iemand vertelt dat te veel eiwitten in de winter niet nodig zijn .
ik voeder ze momenteel universeel voer van orlux gemengd met beo pate en nutribird .
Graag jullie mening
gr smoke

Softbill

Re: insecten in de winter

Bericht door Softbill » 09 nov 2009, 10:48

I have kept only 2 species of laughing-thrush. They are housed with gamebirds. They have seed, universal food, poultry pellets and one or two peanuts to choose from each day. They appear to eat very little at all (compard to starlings and thrushes). They eat mostly seed and poultry pellets all year. It is true that insects are only protein and fat, but they are also 60% water. Insects must be provided in very large quantities to provide a lot of extra protein.

Ik heb slechts 2 species van gaailijster gehouden. Zij worden gehuisvest met grondvogels. Zij hebben zaad, universeel voedsel, gevogeltekorrels en één of twee pinda's om van elke dag te kiezen. Zij schijnen om zeer weinig bij allen (compard aan spreeuwen en lijsters) te eten. Zij eten zaad en gevogelte meestal korrels al jaar. Het is waar dat de insecten slechts eiwit en vet zijn, maar zij zijn ook 60% water. De insecten moeten in zeer grote hoeveelheden worden verstrekt om heel wat extra proteïne te verstrekken.

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: insecten in de winter

Bericht door smoke » 09 nov 2009, 18:34

bedankt voor de info hoor softbill;
Dan zal ik wat insecten bijvoeren ook in de winter.
en hopelijk kunnen we dan er mee kweken volgend jaar.

ime

Re: insecten in de winter

Bericht door ime » 09 nov 2009, 21:15

Geef gerust insecten aan je vogels smoke. (B.v. 1 handvol voor twee vogels maar niet zoveel dat ze het andere voer niet meer eten) Universeel kan wel maar maak het lekker afwisselend met insecten en fruit. Je hoeft natuurlijk niet zoveel te geven als in het broed seizoen.Het geeft de vogels net dat beetje extra en je krijgt er een beetje een band door met je vogels.

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: insecten in de winter

Bericht door smoke » 10 nov 2009, 19:40

Bedankt voor de reactie ime .

Het is inderdaad fijn om de vogels wat insecten te geven en zo te merken dat ze je goed leren kennen.
Ik geef de vogels nu elke dag wat pinkys en een beetje meelwormen .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten