Japanse Nachtegaal - Voeding

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Dé Max

Japanse Nachtegaal - Voeding

Bericht door Dé Max » 01 jan 2010, 20:57

Hallo

Best wensen aan iedereen.

Ik heb in 2009 een koppel Japanse Nachtegaal gekocht. Momenteel geef ik Orlux universeel paté en Orlux insecten paté (met 50 % insecten inhoud).

Graag zou ik meer informatie willen hebben omtrent de volgend vragen.

A. wanneer is de broed periode van de Japanse Nachtegaal (wanneer leggen ze eieren)?

B. het eet gedrag van de Japanse Nachtegaal: vóór broed, tijdens broed en uitkoming van jongeren. Naast de universeel paté:

1. wat eten de JN nog?

2. wat soort insecten eten ze (diepvries, levend of droog insecten)?

3. wat soort wormen eten ze (diepvries, levend of droog wormen)

4. wat soort fruit eten ze?

Graag uw reacties, waarvoor mijn dank.

Groetjes

Arjan

Re: Japanse Nachtegaal - Voeding

Bericht door Arjan » 02 jan 2010, 16:08

Hallo Max
Welkom op dit forum.
Kijk eens even tussen de oude artikelen daar staat alles wat je wil en kan weten over de japjes.
succes
Arjan

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal - Voeding

Bericht door Wouard » 06 jan 2010, 21:09

Broedperiode van de Japanse nachtegaal is in het voorjaar en de zomer. Bij mij beginnen ze altijd wat later in het voorjaar.

Japanse nachtegalen eten universeel, insekten, fruit en een beetje zaad. Nektar vinden ze ook lekker maar dit hoeven ze niet perse te hebben.

Als insekten komen allerlei insekten in aanmerking, dode en levende (pinkiemaden gekookt, meelwormen, spinnen, krekels, buffalowormen, kleine spinkhanen, wasmot larven, motvlinders, torren, vliegjes, etc). Gedroogde insekten ben ik geen fan van, want deze bevatten geen vocht en voegen volgens mijn iets toe aan een dieet van deze vogels. Levende insekten zijn het best. De insekten kun je voeren met brood, wortel en groente om ze een beter voer te maken.

Ze eten ook alle fruit. Gewoon proberen. diverse bessen, mango, sinaasappel, appel, kiwi, banaan, granaatappel, etc. Maar ook rode paprika en wortelen eten ze.

In de broedperiode eten de ouders nog steeds universeel, maar liever hebben ze insekten. Om te fokken moet je veel insekten beschikbaar stellen. Deze kun je bepoederen met bijvoorbeeld Orlux Opti-breed. Zo voeg je vitaminen en mineralen toe.

jve

Re: Japanse Nachtegaal - Voeding

Bericht door jve » 25 feb 2011, 17:39

Hello

Van das vogels brut, - nicht brauchen mehlwurmer, - nur das weizen! - das andere kan das jungen nicht erhalten!

Bessere es Bien larven (Dronen).

Grüsse

John
---------------------------------
Wouard schreef:Broedperiode van de Japanse nachtegaal is in het voorjaar en de zomer. Bij mij beginnen ze altijd wat later in het voorjaar.

Japanse nachtegalen eten universeel, insekten, fruit en een beetje zaad. Nektar vinden ze ook lekker maar dit hoeven ze niet perse te hebben.

Als insekten komen allerlei insekten in aanmerking, dode en levende (pinkiemaden gekookt, meelwormen, spinnen, krekels, buffalowormen, kleine spinkhanen, wasmot larven, motvlinders, torren, vliegjes, etc). Gedroogde insekten ben ik geen fan van, want deze bevatten geen vocht en voegen volgens mijn iets toe aan een dieet van deze vogels. Levende insekten zijn het best. De insekten kun je voeren met brood, wortel en groente om ze een beter voer te maken.

Ze eten ook alle fruit. Gewoon proberen. diverse bessen, mango, sinaasappel, appel, kiwi, banaan, granaatappel, etc. Maar ook rode paprika en wortelen eten ze.

In de broedperiode eten de ouders nog steeds universeel, maar liever hebben ze insekten. Om te fokken moet je veel insekten beschikbaar stellen. Deze kun je bepoederen met bijvoorbeeld Orlux Opti-breed. Zo voeg je vitaminen en mineralen toe.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten