Wormen

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Wormen

Bericht door wjvdlinden » 07 apr 2010, 12:32

Kan ik zelf gevangen wormen voeren aan mijn grijskaplijsters? Hoe kan ik het beste doen? In een grote bak met een klein laagje grond?

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Wormen

Bericht door White_Blackbird » 07 apr 2010, 19:15

Wormen aanbieden in een lage plastic bak met overstekende rand. Die rand is nodig omdat de wormen anders 's nachts uit de bak kruipen. Een wormen bak is gemakkelijk zelf te maken. Bij zaken in huishoudelijke artikelen zijn lage tupperwareachtige trommels te koop (voor het bewaren van kaas, vleeswaren ed.) Uit het goed sluitende deksel een rechthoek snijden met een stanleymes zodat er rondom een naar binnen stekende rand ontstaat van een paar cm. breed. De bak vullen met een dunne laag aarde en een flinke portie wormen. De wormen zijn te koop bij zgn. wormenkwekerijen (zie Google)

bert
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Wormen

Bericht door bert » 24 apr 2010, 19:32

vandaag een koker redrunners en een koker krekels gehaald bij kreka te ermelo.
een aantal heb ik gevoerd aan de roodstaartgaailijsters. ze voerden er direct hun enig overgebleven jong mee. ik heb goede hoop dat deze het gaat redeen. hij/zij is ongeveer al 10 dagen uitgevlogen en wordt nu wel gevoerd door de ouders.
heeft iemand zelf ervaring met de kweek van redrunners. via google word ik niet veel wijzer, nogal wat tegenstrijdigheden.

Roger
Junior Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2008, 20:45
Contacteer:

Re: Wormen

Bericht door Roger » 25 apr 2010, 18:09

Hoi Bert,

Met het kweken van redrunners moet je ze in zeer goed afsluitbare bakken houden en bij het voeren aan de vogels zeker niet laten ontsnappen. ze zijn supersnel, maar dat heb je zeker al gemerkt. Eventueel voor gebruik in de koelkast of vriezer. Ze vermenigvuldigen zich erg makkelijk ( óók bij lage temperaturen ) en kunnen al gauw een plaag worden buiten de kweekomgeving. Kreca heeft ze ook in de diepvries beschikbaar !

Maar gelukkig is het wel goed te gebruiken voer.

Succes verder met de kweek

bert
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:22
Contacteer:

Re: redrunners

Bericht door bert » 25 apr 2010, 21:57

Roger bedankt voor je reactie. ja ze zijn erg snel en idd ontsnapten 2 aan de snavels van de roodstaartgaailijsters. als ze zich vermenigvuldigen in de voliere vind ik dat niet erg. kunnen ze ook koud gehouden worden?. ik heb ze nu verwarmd. ik had gelezen dat ze ongeveer 20 graden moesten hebben en heb ze in een emmer in de broedmachine gezet. hier zijn ze erg levendig. ik zou ze liever in en diepe bak doen, dan kan ik ze makkelijker uitvanegn om te voeren. kunen ze dan zonder warmte en at doe je in de bak?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten