conserveermiddelen

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
ime

conserveermiddelen

Bericht door ime » 28 apr 2010, 17:56

Tot mijn schrik zag ik dat in de uni-pate van orlux BHT gebruikt wordt als conserveermiddel (voorkomt dat vetten ranzig worden). Het wordt ook in ander voer gebruikt b.v. honden en kattenvoer.
Uit informatie van Kasper faunafood blijkt dat ook zij BHT en BHA gebruiken (E321 en E320). Zij gaan na of ze andere meer natuurlijke middelen kunnen gaan gebruiken. Ik heb niet kunnen vinden of ze ook in de pellets gebruikt worden.
Als je even informatie verzamelt, zul je lezen dat dat bepaald geen gezonde stoffen voor je vogels zijn. Slecht voor de lever /kanker etc. In menselijk voedsel zijn ze verboden maar niet in de diervoerproducten. Het zijn goedkope antioxidanten.
Fabrikanten zouden ook vitamine C en of E daarvoor kunnen gebruiken. Het product wordt dan wel minder lang houdbaar.
Wie weet of BHT/BHA ook in de pellets zit???
Wie kan mij merken noemen waar het niet in zit??? Dan stap ik snel over.

ime

Re: conserveermiddelen

Bericht door ime » 29 apr 2010, 13:51

Ik heb ook maar even een mail gestuurd naar de firma Claus. Zij geven aan dat in hun zachtvoer geen BHT/BHA wordt gedaan. Zij gebruiken vitamine E voor het conserveren. Dat is veel beter. Nu nog uitvinden waar ik Claus voeders kan kopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten