Hand opfokvoer

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
e v/d zande
Senior Forumlid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 apr 2009, 17:14
Contacteer:

Hand opfokvoer

Bericht door e v/d zande » 06 jun 2010, 17:34

Zoals jullie misschien al hebben gelezen , was ik genoodzaakt om de jonge van de Pagodespreeuw met de hand verder groot (proberen) te brengen.
Maar omdat dit de eerste keer voor mij is heb ik er nog wat vraagjes over.
Maak nu gebruik van High Energy Hand opfokvoer van Avian, hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Als ik naar de voeding wijzer kijk zie ik in het laatste regeltje staan, : Dag 9 tot weaning, maar wat houd weaning in??
Wanneer moet ik geleidelijk aan overschakelen op universeelvoer?
Het voer spuit ik niet in de krop maar ik spuit het voer in in de bek, en dat doe ik iedere 2 uur.
Ze krijgen net zoveel opfokvoer tot dat ze zelf aangeven dat ze niet meer willen hebben.
Misschien heeft er iemand wel een kweekverslag over de hand opfok.
Heb wel heel wat gelezen maar dat gaat allemaal over parkieten en kan weinig tot niets vinden over v/i eters.
Hopende dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast weer bedankt
groet Edo

ime

Re: Hand opfokvoer

Bericht door ime » 07 jun 2010, 10:32

Als het de twee oudste jongen zijn die nog leven (vier dagen oud) had je ook insecten kunnen geven als opfokvoer.
Nu je met handopfokvoer bezig bent moet je dat doorgeven tot de jongen zelfstandig zijn (weaning). Pas als ze uitvliegen laten oefenen en pikken naar universeelvoer en insecten. Pas op dat je die dunne pap diep genoeg in de keel geeft (vogels zelf laten happen en slikken). Jonge vogels stikken heel snel in de pap als ze hem per ongeluk inademen.
Dag negen tot weaning = vanaf dag negen tot zelfstandig zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten