beo laten aankomen.

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

beo laten aankomen.

Bericht door monileger » 24 mar 2011, 15:57

hallo allemaal ik heb een koppel middelbeo's waarvan de man nooit wat heeft maar ik vind de pop af en toe wat zwak overkomen. Heb haar al eens moeten kuren met esb3 omdat ze heel mager was geworden en het bleek coccidiose te zijn. Daarna ging het eigenlijk erg goed maar nu heeft ze weer wat te slanke verschijnselen.

nu ben ik weer met esb3 aan het kuren. Maar weet iemand een middel om ze wat te laten aankomen. Omdat ze geen ijzer mogen hebben is het vrij moeilijk.


ik hoop op veel reacties
mvg monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: beo laten aankomen.

Bericht door White_Blackbird » 26 mar 2011, 09:06

Hoi Monileger,

Die hoop op veel reacties was wat optmistisch, vrees ik. Maar goed hier komt er toch eentje:
Een Beo laten aankomen lijkt mij niet makkelijk. Volgens mij zijn spreeuwen (waar de Beo ook toe behoort) van nature al niet erg vet. Als ik een van ziekte herstellende vogel heb bijv. een vermagerde lijster dan geef ik de vogel veel vetgemeste meelwormen en vette lijsterkorrel (Orlux).
Bij je Beo zou je kunnen denken aan een dieet van meelwormen, wasmotlarven en fruit waar veel suikers in zitten.

Succes!

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: beo laten aankomen.

Bericht door monileger » 28 mar 2011, 19:21

bedankt voor je reacitie w-b

ik zal daar mee bezig gaan. Ze knapt al weer wat op. Ik ben ze aan het kuren met esb3.

ze komt ook weer steeds vaker buiten.

mvg monileger

Taurus
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2011, 18:30
Contacteer:

Re: beo laten aankomen.

Bericht door Taurus » 29 mar 2011, 20:31

monileger schreef:hallo allemaal ik heb een koppel middelbeo's waarvan de man nooit wat heeft maar ik vind de pop af en toe wat zwak overkomen. Heb haar al eens moeten kuren met esb3 omdat ze heel mager was geworden en het bleek coccidiose te zijn. Daarna ging het eigenlijk erg goed maar nu heeft ze weer wat te slanke verschijnselen.

nu ben ik weer met esb3 aan het kuren. Maar weet iemand een middel om ze wat te laten aankomen. Omdat ze geen ijzer mogen hebben is het vrij moeilijk.


ik hoop op veel reacties
mvg monileger
Zelf heb ik nu mijn 2e beo (middelgroot) geen idee welk geslacht, maar eten doet ze/hij als een puber.
Om maar een idee te geven, s'morgens ontbijt met stukjes volkorenbrood en stukjes kaas.
s'middags 2 grote blauwe druiven, in stukjes geknipt.
In de namiddag stukje gesopte volkorenbiscuit en sávonds weer 2 druiven en wat salami.

En als basisvoedsel de hele dag half Bogena pate en half korrels.

Verder om de 2 dagen bad en natuurlijk kooi schoonmaken en bij mooi weer lekker buiten.

Taurus
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2011, 18:30
Contacteer:

Re: beo laten aankomen.

Bericht door Taurus » 08 apr 2011, 21:54

Ger schreef:Tauris,
Is dit een vroege 1 april mop of verwacht je dat je beo erg oud zal worden op dit dieet?
Ger.
Je stelt je vrij autoritair op mijn waarde
Van "dieet" is geen sprake, alleen van mogelijke toevoegingen volgens mijn ervaring.

Wat snippertjes belegen kaas en dito salami dienen ter compensatie van het aloude toedienen van MEELWORMEN die mijn vogel al 10 jaar te vreten kreeg (van de vorige eigenaar)

En mijn Beo is nu 16 jaar en is een lust om te zien

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten