kweek

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
hennie
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2013, 10:06
Contacteer:

kweek

Bericht door hennie » 27 apr 2015, 08:54

Hallo
ik heb een man en een pop schamalijsters en wil die gaan koppelen zitten in buiten ieder apart zien elkaar wel de pop vliegt los rond de man zit in een kooi bij elkaar in de voliere wanneer kan ik de man er bij los laten

gaarne advies hoe en wat .

m.v.gr hennie

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: kweek

Bericht door minla » 27 apr 2015, 09:08

Wat de meeste doen en wat het minste risico met zich meebrengt dat het niet goed gaat is het volgende. De man en pop moeten elkaar kunnen zien inderdaad en bij de pop in de vlucht hang je het nest blok op. Je geeft de pop ook nestmateriaal en zodra ze aan nestbouw begint doe je de man erbij. Ik liet ze vanaf dat moment ook altijd bij elkaar en dat ging goed. Maar er zijn ook mensen die ze na de kweek weer apart zetten. Moet ik wel bij zeggen dat mijn volière 10 x 4 is en goed dicht beplant. Succes!

hennie
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2013, 10:06
Contacteer:

Re: kweek

Bericht door hennie » 27 apr 2015, 09:50

Hallo MINLA
heb de vogels zo al een dag of 6 in de voliere er is genoeg nestmateriaal plus twee blokken en een halfopen nestkast hoelang duurt het normaal voor de pop begint niet dat er haast bij is maar wil graag weten of ik het wel goed doe.
m.v.gr hennie
nog bedankt voor de tip

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: kweek

Bericht door minla » 27 apr 2015, 09:59

Daar is geen standaard voor. Of de vogels vroeg of laat in broedstemming komen hangt van meerdere factoren af. Maar hoofd reden is het aantal lichturen. Als er half mei nog niets gebeurt dan zou je bv de hoeveelheid dierlijk voedsel iets opvoeren. Tot die tijd zou ik gewoon geduld hebben. Mijn vogels maken ook nog geen aanstalte. Maar die beginnen meestal pas half tot eind mei.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten