Nieuwe soorten

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Nieuwe soorten

Bericht door minla » 16 nov 2015, 21:01

Na een jaartje geen vruchten/insecten eters te hebben gehad komt er aankomend jaar weer verandering in. Volgend jaar ga ik het proberen met Bruinstaartminla's, Roodstaartminla's, Schubbenborstbuulbuul's, Vinksnavelbuulbuul's, Kikuyu brilvogels en waarschijnlijk een koppel Langstaartshama's nog. :D Zijn er meer leden die nieuwe soorten hebben aangeschaft of nog wat aan het zoeken zijn?

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe soorten

Bericht door Wouard » 18 nov 2015, 20:11

Koppel bruinstaartminla's heb ik nog wel belang bij.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: Nieuwe soorten

Bericht door minla » 19 nov 2015, 08:55

Ik zal aan je denken mocht ik ze willen verkopen. Maar ik ben er zelf lang op zoek naar geweest en zal ze voorlopig ook zelf houden. Er worden nog wel eens losse exemplaren aangeboden...

luc
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 mei 2011, 07:34
Contacteer:

Re: Nieuwe soorten

Bericht door luc » 09 dec 2015, 09:09

minla schreef:Na een jaartje geen vruchten/insecten eters te hebben gehad komt er aankomend jaar weer verandering in. Volgend jaar ga ik het proberen met Bruinstaartminla's, Roodstaartminla's, Schubbenborstbuulbuul's, Vinksnavelbuulbuul's, Kikuyu brilvogels en waarschijnlijk een koppel Langstaartshama's nog. :D Zijn er meer leden die nieuwe soorten hebben aangeschaft of nog wat aan het zoeken zijn?


Momenteel is er genoeg aanbod in de zeldzamere soorten,waarom het niet eens proberen met een koppeltje roodbuikvliegenvangers,honingvogels of tangaras?

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: Nieuwe soorten

Bericht door minla » 10 dec 2015, 23:05

Tangaras zou ik best nog eens willen proberen. Van de andere twee soorten die je noemt is in het verleden al zoveel binnen gekomen en is het niet gelukt ze voldoende te kweken om een gekweekte populatie tot stand te krijgen. Dus dan heb ik meer zoiets van laat die soorten lekker in hun natuurlijke habitat ipv onze volieres.

luc
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 mei 2011, 07:34
Contacteer:

Re: Nieuwe soorten

Bericht door luc » 14 dec 2015, 09:58

minla schreef:Tangaras zou ik best nog eens willen proberen. Van de andere twee soorten die je noemt is in het verleden al zoveel binnen gekomen en is het niet gelukt ze voldoende te kweken om een gekweekte populatie tot stand te krijgen. Dus dan heb ik meer zoiets van laat die soorten lekker in hun natuurlijke habitat ipv onze volieres.

Maar dat is nu net de uitdaging vind ik om soorten te kweken die niet alledaags zijn.
In het verleden werd ook niet echt de moeite genomen om te kweken,vele liefhebbers kochten een los mannetje voor de zang of de schoonheid en dat was het dan. Dat zelfde mannetje stierf na een tijdje en hopla voor een prikje kocht men een nieuw exemplaar.
Nu dergelijke soorten in vergelijking pokkeduur zijn geworden is het een must om proberen nakweek te verkrijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten