winter badwater

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door smoke » 23 nov 2014, 12:27

Ik geef mijn vogels ook altijd badwater in de winter

Ze weten zelf wel wat kan en niet kan.

Over een aantal weken was ik mijn witkuifgaailijster ook bijna verloren aan ziekte

De vogel bewoog nog amper

Ik heb direkt 3 dagen baykox en 3 dagen ontwormmiddel gegeven

En na 3 dagen begon hij terug actief te worden en doen ze het beiden super goed nu

De vogel deed alle twee minuten zen bek open en dicht dus ik denk dat hij wormen in de keel had

Nu is alles in orde en ga ik preventief 2 keer per jaar doen.

Smoke

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door monileger » 23 nov 2014, 12:45

Hoi allen,

Als het om gaailijsters en nachtegalen gaat ben ik het eens. En idd als er in de ochtend nieuw water gegeven word dan badderen ze in de ochtend zo'n beetje.

Alleen de vraag ging over bali spreeuwen. Ik denk dat die toch een stuk gevoeliger kunnen zijn voor het badderen in de winter.

Groet monileger

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door balimynah » 23 nov 2014, 15:27

Hoi Roy,
Ik heb een beplante voliere met een nachthok ( half van mijn schuur dus goed isoleerd maar ik verwarm het niet. Ik heb een koppel balispreeuw en koppel herdermainas, snachts slapen ze binnen overdag vliegen ze gewoon in buiten voliere. Vorige jaar overwinterede mijn herdermains daar bij extreem vorst heb ik zo een vorst beveiliger die temperatuur boven 5 grade houdt.

Roy
Senior+ Forumlid
Berichten: 190
Lid geworden op: 26 apr 2014, 19:32
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door Roy » 23 nov 2014, 19:37

Balimynah,
Heb je ook een nestkast hangen waar de vogels s'nachts in slapen? Zo ja,dan zal ik me niet te druk om maken.
Ik zelf denk dat het heel belangrijk is dat de vogels zich minimaal 1keer per dag zich kunnen badderen.
Het zal wel verschil uitmaken wat voor vogels je hebt maar als ik dat zo lees zit het bij jou wel snor :)
Gr,Roy

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door balimynah » 23 nov 2014, 21:04

Hoi,
Ja ik heb een nestkast hangen en de balispreeuwen slapen daar in. Wat bedoel je met snor? Ik snap het niet.

Roy
Senior+ Forumlid
Berichten: 190
Lid geworden op: 26 apr 2014, 19:32
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door Roy » 24 nov 2014, 10:05

Dat betekent dat je je volgens mij geen zorgen hoeft te maken.

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door balimynah » 24 nov 2014, 17:17

☺️☺️ ok hahah, bedankt

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door Henri » 26 nov 2014, 19:47

Op die zeldzame dagen, dat het in ons kikkerlandje nog streng vriest, krijgen mijn vogels slechts een bakje drinkwater.
Dat het nog maar zelden streng vriest, lijkt een positief effect van die verschrikkelijke klimaatverandering.
Dus gedurende bijna het gehele jaar hebben mijn vogels ook de beschikking over vers badwater.
Het dagelijks verversen van bad- en drinkwater is een 'must'!
Drink zelf maar eens een glas water wat al éen of meerdere dagen heeft gestaan!

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: winter badwater

Bericht door monileger » 06 dec 2014, 21:53

hallo,

Zijn er leden die hun vogels water geven door middel van een vijver in de voliere en die toch ook een nachthok hebben om te voeren?

De vijver zal van de winter we gaan bevriezen. Wat drinken ze dan. Dan kan je natuurlijk een normaal schaaltje water neerzetten of.
Wij hebben voor de katten een waterfontein. de fontein spuit het water over een bolletje naar boven. Het schiet er niet overheen en blijft circuleren.

onder de fontein zit een filter en een pompje. Wanneer het is het hok boven het vriespunt blijft zal dit toch niet bevriezen?

Misschien is het wat voor jullie.

groet monileger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten