Driekleurglansspreeuw

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Irena Puella
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2014, 20:44
Contacteer:

Driekleurglansspreeuw

Bericht door Irena Puella » 28 jan 2015, 09:12

Vorig broedseizoen heeft mijn Schamalijster het nest van de Roodoorbuulbuul tot 2x toe leeg gehaald. De jongen zijn daardoor verloren. Later kwam ik hier achter en heb de vogels apart gezet, waarna het laatste nest van de Roodoorbuulbuul prima is verlopen.
Nu is mijn vraag hebben Driekleurglansspreeuwen dergelijk nestroofgedrag ook? Of kan ik een koppel Roodoorbuulbuuls wel samen houden met een koppel Driekleurglansspreeuwen zonder dat dit ten koste gaat van de kweekrsultaten?
Al vast bedankt voor de reacties.

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door rickvgro » 28 jan 2015, 11:57

Ik denk zelfs dat de driekleuren nog roofzuchtiger zullen zijn...

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door monileger » 28 jan 2015, 12:53

Hallo,

Tijdens de broedtijd kinnen driekleuren zelfs heel moordzuchtig zijn. Bij ons legde ze gewoon de gaailijsters op de rug.

dus ik zou erg uitkijken met het combineren van driekleur glans spreeuwen.

Groet monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door White_Blackbird » 28 jan 2015, 17:18

Ja, die driekleuren... Mooie vogels, maar helaas niet echt geschikt om met andere soorten samen te houden. Meestal gaat het alleen goed in combinatie met grotere soorten zoals duiven of verschillende soorten grondvogels. Denk aan kwartels, patrijzen ed. Het beste houd je de glansspreeuwen per koppel of kleine familiegroep in een vlucht zonder andere soorten.

Ik zou sowieso niet gauw soorten van verschillende continenten combineren in 1 volière. Glansspreeuwen komen uit Afrika en r.o.buulbuuls en gaailijsters zijn Aziatisch. Zou trouwens een interessante topic kunnen zijn: "Welke soorten kunnen we goed samen houden en zelfs in 1 vlucht kweken?"

MVG

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door monileger » 28 jan 2015, 18:59

Ga WB,

Fijn dat je weer wat deelt op het forum.

Ik zou die spreeuwen ook alleen verder houden met duiven en toerako s eventueel. Ze zien in de rest toch best een gevaar of dreiging.

Al denk ik dat als de ruimte groot zat is er veel mogelijk is.

Bij de 3 kleuren is de zelfs zo dat als je een groepje hebt en je wilt daar door een bepaalde reden een soortgenoot bij doen ze die ook kunnen aftuigen.

Groet monileger

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door Henri » 29 jan 2015, 14:12

Spreeuwen kunnen zeer agressief zijn met name in de broedperiode.
Ik heb het meegemaakt, dat de man zich zelfs tegen de pop en de jonkies keerde en probeerde deze te doden.

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: Driekleurglansspreeuw

Bericht door balimynah » 29 jan 2015, 22:14

Mag ik een schamalijster lang start man samen met een koppel balispreeuwen houden? ik weet het klinkt raar ik heb geen ruimte meer maar ik wil ook niet mijn schama weg doen. hij is echt prachtig groot en zingt mooi.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten