White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Jandb
Senior+ Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2006, 03:06
Locatie: België (Mechelen)
Contacteer:

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Jandb » 03 nov 2007, 00:10

Wow Arjan, dat is nou eens een mooi filmpje op youtube^^, ik heb er zoals Ime zei "echt van genoten". Een grote variëteit aan vogels, maar voor mij steken de witwanggaailijsters en de red-tailed laughingtrush er toch bovenuit. Prachtig hoe de witwanglijster de kikker in haar/zijn bek heeft. Heel mooi!

Arjan

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Arjan » 26 jan 2008, 02:30

Door dat filmpje van Roger was ik weer helemaal geinspireerd om ook weer eens iets op Youtupe te zetten.
Dit is een filmpje van een 6 maaden oude(jonge) Shama pop Eva waarom heet ze Eva, omdat ze zingt als een man echter ze is DNA gecheckt en ik denk dat als ik haar samen zet met L.T. dat we dan het summum van de Shama verkrijgen.
De tijd zal het leren.
http://www.youtube.com/watch?v=3F6FRyh0VJ4
Laatst gewijzigd door Arjan op 26 jan 2008, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.

cyberzero39

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door cyberzero39 » 12 mei 2008, 21:37

linkje naar mijn schamalijsters
www.pumilio.nl
Laatst gewijzigd door cyberzero39 op 12 mei 2008, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Niltava » 12 mei 2008, 23:14

linkje naar mijn schamalijsters
www.pumilio.nl
Heel mooi.

Arjan

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Arjan » 14 jul 2008, 23:29

Zo we zitten nu alweer over de helft van het kweekseizoen en als het goed is zitten er al heel wat jongen op stok.
Bij ons in ieder geval wel 5-3 en dan hebben we nog de jongen die in het nest zitten jongen die al wel uitgevlogen zijn maar nog niet zelfstandig plus nog een vol nest met eieren.
LT heb ik eindelijk van het eierpikken af en is nu een voorbeeldige vader. Dus gaan wij nog even door met de kweek maar dan op dubbele kracht.
De eerste jongen zie ik al verschijnen op het internet en daar wil ik toch even een kanttekening bij maken.
Misschien een leuk discussie punt.
Wanneer is een Shama vertrek gereed of te wel klaar voor de verkoop.
Mijn stelling is onderling tussen kwekers, als de jongen op stok zitten, echter naar nieuwe Shama liefhebbers pas na een paar maanden als de jongen helemaal op zang zijn. Immers een Shama die een paar maanden heeft kunnen studeren bij de ouders wordt een veel betere zanger dan ééntje die het alleen moet leren met hooguit de hulp van een CDtje.
Bij een collega kweker komt het jong zo wie zo in een Shama rijk millieu terecht dus daar maakt het niet uit.
Daarnaast heeft het ook het grote voordeel dat jij als kweker een goede selectie kan maken met welke vogel jij door wil gaan.
Eigenlijk zou het voor ons allemaal als kweker een hele goede zaak zijn als wij in het najaar (sept) een bijeenkomst zouden organiseren waar wij onze jonge vogels zouden kunnen vergelijken en de mooiste zouden kunnen uitwisselen.
Op die manier krijgen wij toch het mooiste Shama bestand.
Maar ja dan moet je wel in de gelegenheid zijn om je vogels vast te houden je kan nu eenmaal geen groot aantal Shama's in één kooi of vlucht houden. Althans bij mij wordt dat knokken.
Als oplossing daarvoor heb ik dit jaar voorhangkooien gemaakt 50x50x100 die ik aan de voorkant van de volière gehangen heb.
Zo zit elke man apart en de poppen zitten bij een even oude broer. Ik heb nu dus 2 mooi zingende Shama's. 3 die al aardig op zang komen en nog een heleboel beloftes dus dat beloofd een dolle boel te worden.
Ik zal morgen even een paar foto's maken en die er bij plakken als dat nog kan anders worden ze in een vervolg toegevoegd.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties op dit voorstel.
Dus een Shama jongerendag.

Afbeelding

z3rico

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door z3rico » 21 jul 2008, 18:28

kon het niet laten altijd schama's willen hebben!! en heb nu eindelijk 2 mannen gekocht!! heb ze apart zitten in 2 vluchten!! ze zijn van 2007 ze zingen niet!! heb ze 2 dagen nu!! gaan ze vanzelf zingen!! of moeten ze gesimuleerd worden moet zeggen dat het ook hondeweer is!!
ben nu opzoek naar poppen zie wel aantal jonge schamas staan van 2008 maar is dit wel verstandig??
in verband met man??

groetjes

Arjan

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Arjan » 21 jul 2008, 23:20

Helaas hoor ik dat vaker.
De niet zingende Shama man. Doodzonde.
Je kan het proberen door ze toch bij een goed zingende man te zetten.
Een goede Shama gaat zingen als hij bijna 2 maanden is. Maar ja dan moet je wel de goede ondersoort hebben.
Als hij na een jaar niet zingt dan heb ik er een hard hoofd in.
Gewoon naar een goede kweker gaan en dan kan je ze zien en ook horen voordat je ze koopt.
Ik had nog een foto van de studie kooien beloofd bij deze.

Afbeelding

In deze kooien kunnen ze perfect de zang leren van de oudere Shama's en daar zijn ze dus ook druk mee bezig.
Zeer tot ons genoegen.

z3rico

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door z3rico » 22 jul 2008, 08:39

oke!! als ze niet gaan zingen zal dat me erg droevig maken!!!:(
ook de zang heeft er voor gezorgt verliefd op deze vogels te worden!!
toevallig hoorde mn vrouw toen ik boven achter de pc zat een kort deuntje bij het vallen van de avond!
heb ik gemist.
de 2 mannen zijn nakweek van 2007! heb ze amper 3 daagjes en kan nu ook niet gelijk oordelen!! wat me wel opviel is dat ze vrij tam zijn en gewoon uit mn hand eten!! geweldig!!
en anders toch opzoek gaan naar derde goed zingende man en pop even achterwege laten!! want ja het geld groeit ook bij mij niet op de rug!! (jammer genoeg ;) ) had ook al gereageerd of iemant een cd heb met shama zang??? hoop op reactie of is dat geen alternatief??

groetjes

Arjan

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Arjan » 22 jul 2008, 11:57

Er is een heleboel Shama zang te downloaden van het internet.
Ga maar eens naar You tube en zoek op Shama.
Tuindeur open en afspelen en dan kijken of beter luisteren wat er gebeurd.

z3rico

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door z3rico » 22 jul 2008, 15:16

dat klopt you tube hele mooie zang alleen mn pc staat boven!! en weet niet of je die filmpjes op cd kan krijgen?? zo technisch ben ik niet met pc;)
groetjes

jupiler
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 aug 2007, 00:25
Locatie: herzele BE
Contacteer:

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door jupiler » 22 jul 2008, 22:04

ik heb een shama zangconcert opgenomen via men gsm van you tube
gewoon via de recorder van je gsm
en als ik in de tuin loop of in de voliere ben laat ik dat enkele keren afspelen
dan is er direct meer beweging

z3rico

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door z3rico » 24 jul 2008, 10:41

ik heb zang opgenomen via mobiel en laat ze het regelmatig horen!! ze beginnen nu beetje te fluiten!
hoe zit het eigenlijk met het bij zetten van een pop???
neemt de zang dan ook af zoals bij vele soorten andere vogels??
of is dit bij schama's niet???

groetjes
Laatst gewijzigd door z3rico op 24 jul 2008, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Arjan » 24 feb 2009, 02:29

Een filmpje
Dit is toch echt mijn, neen, onze grote passie de Shama op het volgende filmpje zijn 2 jonge mannen te zien en te beluisteren.
De eerste is Lodewijk I een werkelijk gigantische zanger maar er is ook nog een Lodewijk II die nu nog zijn werk heeft als leraar bij een handopfok man bij Ime. Er is zelfs nog een Lodewijk III maar die heb ik weggegeven aan onze vogeloppas tijdens de wintervacantie.
Als je het filmpje bekijkt zal je zien dat in de eerste scene Lodewijk I plotseling hanig wordt. Dat is het moment dat hij voor de eerste keer sinds dat hij volwassen is een vrouwtje ziet dat is Toppop een volle zuster uit het zelfde nest net zoals de Lodewijken 4 jongen uit één nest.
Beauty is de vader en Madonna is de moeder.
Lodewijk I is een Giga grote Shama,negen maanden jong, dik een slag groter als zijn vader zijn staart is rond de 20 cm. en zijn zang is ronduit geweldig hij zingt gevarieerd met ronde tonen weinig irritante geluiden enfin luister er zelf maar na.
De juiste uitdrukking is geloof ik: Goede wijn behoefd geen keur.
De tweede Shama is een jong van LT en Eve een handopfok van Ime hij was eerst onder de hoede van Lodewijk II maar sinds 3 weken terug naar huis gekomen en een leerling van Lodewijk I.
Dit manneke is nog maar 4 maanden oud in dit filmpje is het de tweede keer dat hij buiten hangt en ook geconfronteerd wordt met L.T. en Beauty, al hoe wel Beauty buiten schot is omdat die tot mijn grote spijt opgekooid is totdat Toppop klaar is voor hem.
Maar wat is dat een zang talent 4 maanden oud en al zo kunnen zingen.
Genoeg gezegd, geniet ervan.

http://www.youtube.com/watch?v=cNEYLavemRg

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Niltava » 24 feb 2009, 18:55

Arjan je hebt niets teveel gezegd, prachtig!!!!

Roger
Junior Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2008, 20:45
Contacteer:

Re: White-rumped Shama Copsychus malabaricus

Bericht door Roger » 24 feb 2009, 19:27

Arjan,

Ook dit is weer een genot om te zien én te horen.

groeten van Roger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten