oevermaina

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
eabe80
Forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2014, 18:40
Contacteer:

oevermaina

Bericht door eabe80 » 26 apr 2015, 11:28

Hallo,
Ik had graag een koppel oevermainas in mijn voliere willen hebben. De afmetingen zijn 2,5 meter lang, 1 meter breed en ongeveer 1,80 lang. Aansluitend nachthok aanwezig. Deze kan ook verwarmd worden. Buitenvlucht is beplant en voor de helft overdekt. Kan ik hier 1 koppel in houden en is hun dieet vergelijkbaar met bv pagodespreeuwen( deze heb ik nm ook)?
Alvast bedankt.

Maina
Junior Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 mar 2014, 20:45
Contacteer:

Re: oevermaina

Bericht door Maina » 03 mei 2015, 10:43

Ik voer mijn oevermainas remiline korrels aangevuld met af en toe fruit (zijn ze gek op) en t16 korrel. De t16 korrels samen met remiline korrels in een voerderautomaat gaat niet goed ze gooien de remiline korrels eruit om bij de t16 korrels te komen.
Of ze samen kunnen met je pagodespreeuwen weet ik niet wilde het zelf dit jaar ook proberen maar omdat de oevermainas al vroeg begonnen te nestelen heb ik daar maar vanaf gezien.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: oevermaina

Bericht door monileger » 03 mei 2015, 11:41

Hallo,

Ik zou het in die volière niet doen. Denk wat te klein. Spreeuwen kunnen best agressief zijn in de broed tijd.

Groet monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: oevermaina

Bericht door White_Blackbird » 03 mei 2015, 12:32

Maina schreef:Ik voer mijn oevermainas remiline korrels aangevuld met af en toe fruit (zijn ze gek op) en t16 korrel. De t16 korrels samen met remiline korrels in een voerderautomaat gaat niet goed ze gooien de remiline korrels eruit om bij de t16 korrels te komen.
.
Daarom krijgen mijn vogels alleen remilinekorrels in hun voerautomaten :D

eabe80
Forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2014, 18:40
Contacteer:

Re: oevermaina

Bericht door eabe80 » 04 mei 2015, 16:53

Had id albegrepen dat de vlucht iets te klein is voor mainas. Ik heb nu een jong koppel 3 kleurenglansspreeuw gekocht. Deze zitten trouwens alleen in de vlucht. De pagode hebben hun eigen vlucht. Ik houdt per vlucht 1 koppel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten