merel jonikes

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

merel jonikes

Bericht door balimynah » 26 apr 2015, 20:20

Van morgen heb ik twee jonge merels gevonden, helaas de nest was vernield door par domme kinderen. Ik heb de merel in de gaten gehouden met de hoop dat de ouders zullen terug komen maar helaas kwamen ze nooit meer terug. noodgedwongen heb ik ze binnen gehaald want het begon te regenen en kans dat ze ten prooi van kat konden vallen. Ik heb ze met hand gevoerd met hondenbrokjes en par meelwormen. Helaas ik heb niet veel tijd om ze met hand groot te brengen, ze zijn ongeveer twee weken oud dus nog een week en dan zijn ze zelfstandig. Hebben jullie een advies wat ik moet doen? Ik kan ze niet op vogelmarktplaats aanbieden ik wil niet dat ze als voer gebruikt worden, dierenambulance wil niet komen. alle tips en advies zijn welkom!

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: merel jonikes

Bericht door White_Blackbird » 26 apr 2015, 20:34

Hoi,

Gewoon even naar de dichtstbijzijnde vogelopvang brengen (zie Google) of weer terugplaatsen bij de vindplaats.
Merels vliegen uit op de leeftijd van 2 weken.(geheel bevederd, kort staartje) Ze kunnen dus gewoon in de buurt van het nest onder de struiken geplaatst worden. Regen deert ze niet en de ouders zijn nooit ver uit de buurt (die blijven het hele broedseizoen in hun territorium) Ze gaan vanzelf hun jongen(die een bedelroep laten horen) weer voeren. Met 4 weken zijn de jongen zelfstandig. Loslopende katten blijven altijd een probleem en zijn misschien wel doodsoorzaak nr 1 voor jonge merels.

MVG

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten