Japanse lijster ervaringen gevraagd

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Japanse lijster ervaringen gevraagd

Bericht door White_Blackbird » 01 jul 2009, 10:04

Jupiler,
Ik kan helaas niets beloven. Heb mij voorgenomen om geen vogels meer vast te houden. Vorig jaar waren er weer verscheidene liefhebbers die bij mij reserveerden en uiteindelijk niet kwamen opdagen.

Als je die Japanse lijsters ringt vanaf dag 6 (4.0 mm.) zal het voor de ouders erg moeilijk worden de ring te verwijderen. Ook is het altijd goed om een dag na het ringen de jongen nog even te controleren.

jupiler
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 aug 2007, 00:25
Locatie: herzele BE
Contacteer:

Re: Japanse lijster ervaringen gevraagd

Bericht door jupiler » 18 jul 2009, 22:21

hallo WB
we zien wel hoe we eruit komen voor de kastanjerug

de eerste 3 jongen van de japanse lijster zijn dan goed gekomen na veel tegenslag wegens te weinig ervaring vorig jaar
ik heb nu de man terug gezet bij de pop als de jongen uit het nest waren uitgevlogen en hij heeft ze keurig mee op
gevoed de jongen zijn ondertussen zelfstandig en zitten in de grote gemeenshappelijke vlucht
de pop zit alweer op 4 eieren en heb dan weer de man verwijderd
de jongen werden heel goed gevoed met vooral kleine mestpierkes ( worden gekweekt door een vriend van mij )
die regelmatig werden bepoederd met aves of gistocal
de volgende jongen zal ik dan nu op 6 dagen ringen

groeten

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Japanse lijster ervaringen gevraagd

Bericht door White_Blackbird » 19 jul 2009, 09:45

Gefeliciteerd met je jonge lijsters Jupiler. De volgende ronde zal ook wel lukken, als ik het zo hoor.
Hierbij nog een plaatje uit mijn voliere: Een jonge japanse lijster die net een worm wegslikt die hij van zijn vader heeft gekregen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten