blauwbuik scharrelaar

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
alice

blauwbuik scharrelaar

Bericht door alice » 09 jul 2009, 22:25

Wie kan mij meer vertellen hoe ik mijn blauwbuik scharrelaar man moet verzorgen vooral wat hij te eten moet hebben en ook welke vogels erbij kunnen.
Ik bied dagelijks 3 stuks vers fruit, universeelvoer, meelwormen en buffalowormen aan. Sinds kort geef ik ook zeer klein gesneden rundvlees ( vooral de scharrelaar)
Hij zit in een grote beplante voliere ( 9 bij 3 m) samen met een koppel blauwoog gaailijsters en een koppel zwartband baardvogels. Op dit moment gaat het goed met z'n vijven maar , er wordt (nog) niet gebroed. Ik wil graag nog wat meer koppels erbij doen maar wil eigenlijk ook dat de vogels kunnen broeden.Nu heb ik begrepen dat de scharrelaar alle jongen zal opeten en dat hij eigenlijk niet bij deze broedrijpe vogels zou moeten.

Wie geeft mij wat meer info. Alle hulp is welkom

Softbill

Re: blauwbuik scharrelaar

Bericht door Softbill » 09 jul 2009, 23:47

I breed lilac-breasted rollers. They are very similar to blue-breasted. They live in an aviary 1.2 x 4.5 x 2m high.
All rollers eat insects, small lizards, small birds etc. They do not eat fruit. I feed mine on minced turkey and complete ferret food. They are fed no insects. They rear their young on the same diet.

Ik kweek vorkstaart scharrelar. Zij zijn zeer gelijkaardig aan blauwbuik. Zij leven in een voliere 1.2 x 4.5 x 2m hoog.
Alle scharrelaar eten insecten, kleine hagedissen, kleine vogels enz. Zij eten geen fruit. Ik voed mijn op fijngehakt kalkoen en volledig fretvoedsel. Zij worden gevoed geen insecten. Zij brengen hun jongen op het zelfde dieet groot.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten