Turdus poliocephalus

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
lijster
Junior Forumlid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2004, 02:51
Contacteer:

Turdus poliocephalus

Bericht door lijster » 22 mei 2004, 10:36

Gaarne wil ik in contact komen met liefhebbers die eind vorig jaar en begin dit jaar lijsters gekocht hebben onder de naam Bruinbuiklijster.Zoals u misschien weet gaat het hier om de Eilandlijster met zijn 51 (52?)ondersoorten.Met deze zending zijn verschillende ondersoorten tegelijk  ingevoerd.Zelf heb ik 9 van deze vogels in bezit  en het blijken 4!! ondersoorten te zijn.Wellicht kunnen we door ruilen deze ondersoorten 'zuiver' houden.<br>Eenieder die vogels heeft gelijkend op de foto's van lijsters op deze site http://www.picturetrail.com/cactushenk gelieve contact op te nemen met h.vandebroek@chello.nl <br>Natuurlijk kunt u ook reageren via dit forum!<br><br>Met vriendelijke sportgroet<br>Henk
Laatst gewijzigd door lijster op 01 jun 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

lijster
Junior Forumlid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2004, 02:51
Contacteer:

Re: Turdus poliocephalus

Bericht door lijster » 01 jun 2004, 22:51

Eilandlijster<br>Op de foto ziet u de man van Turdus poliocephalus seebohmi.<br>De pop is hetzelfde van kleur maar dan wel iets fletser<br><br>Afbeelding<br><br>Eilandlijster<br>Deze foto laat een geheel andere lijster zien, <br>ik twijfel tussen Turdus poliocephalus javanicus en<br>Turdus poliocephalus stresemanni.<br>Deze soort laat haast geen verschil tussen man en pop<br>zien ,na endoscopisch onderzoek bleek dit een man te zijn.<br>Afbeelding<br><br>Met dank aan Robin en Huub!
Laatst gewijzigd door lijster op 23 jun 2004, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: Turdus poliocephalus

Bericht door Niltava » 01 jun 2004, 23:47

Ziet toch fraai uit met een stel foto's , niet dan ? <br> <br>Helaas kan ik je niet helpen wat jouw lijsters betreft. <br>Vind het wel prachtige vogels . <br> <br>Het zijn andere soorten dan wat ik in Virginia ( VS ) heb gezien , ze leken er wel enigszins op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten