wat kan er bij zwartkin timalies?

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Ton

wat kan er bij zwartkin timalies?

Bericht door Ton » 12 nov 2005, 22:09

Mijn vrouw en ik hebben een buitenvoliere met kanaries en diverse tropen. Daar zit ook een koppel prachtige zwartkin timali's bij.<br>Weet iemand of en zo ja welke insecten/vruchteneter er eventueel nog bij zou kunnen zonder oorlog?<br>We willen niet te grote vogels, dwergbaarvogeltjes vinden we supermooi. kan dat? Ook als een koppel eventueel zou gaan broeden?<br>Meningen en ervaringen zijn zeer welkom.<br>Ton (en José).

Arjan

Re: wat kan er bij zwartkin timalies?

Bericht door Arjan » 14 nov 2005, 12:04

Hallo Ton en José<br><br>Helaas heb ik geen Zwartkin timalies dus kan ik je er ook niets over vertellen.<br>In het algemeen is het wel mogelijk als de vogels maar verschillend genoeg zijn en als er genoeg ruimte is.<br>Het broeden is en blijft altijd een groot risico.<br>Het beste is gewoon het internet afzoeken wat ze over deze vogel vertellen.<br>Het zoeken op het internet moet je altijd doen met de latijnse naam als je zoekt op Google met<br>Yuhina nigrimenta<br>krijg je ruim 1200 vermeldingen en ook nog een aantal<br>foto's.<br>Succes ermee.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: wat kan er bij zwartkin timalies?

Bericht door akosua » 14 nov 2005, 22:45

Hallo,<br><br>Met baardvogels moet je wel uitkijken dat je geen houtenvoliere hebt.<br>Baardvogels hakken graag in hout. Het zijn holbewoners.<br>Bij de timalie's kan je veel soorten bijzetten ze zijn niet agressief , wel kijken dat ze niet dezelfde kleuren hebben dan kan het wel misgaan.
v

Ton

Re: wat kan er bij zwartkin timalies?

Bericht door Ton » 15 nov 2005, 10:22

Dank voor de reacties.<br>Ik vrees dat ik toch voor de kleine baardvogeltjes ga vallen. :-)<br>Van het voorjaar maar eens rustig rondkijken. <br>Het meeste hout is 22 mm betonplex, dat zal wel tegen snaveltjes kunnen lijkt me.<br>De paar "zachtere" houten delen van de volière kan ik wel afschermen met aluminiumstrip indien nodig. <br>Ton.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten