Groene kittas

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

cissa
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 dec 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Groene kittas

Bericht door cissa » 31 aug 2012, 23:13

Dag Gaai ,

Ivm geluidsoverlast ivm mij woonomgeving heb ik het ouderkoppel met de jongen verkocht aan een kennis .
Dit met de afspraak dat als ik verhuis ik weer een koppel terug kan kopen .
Ze waren vrij rustig en je hoorde ze bijna nooit maar toen er jongen waren dan gaven ze echt geluid .

Het ouderkoppel zit alweer te broeden en als het goed is krijgen ze zondag a.s. 3 jongen .
Nog even duimen dus .
Zou wel heel mooi zijn als het lukt want dan zijn er van 2 stuks 8 geworden en het koppel heeft nog vele jaren voor de boeg.
De Thallasina is zeer zeldzaam en we zoeken dan ook versbloed dus als iemand iets weet !!!!
The Chester Zoo heeft een kweekprogramma voor de Thallasina opgezet omdat ze voortaan zo zeldzaam zijn en ze hebben er maar 3 kunnen vinden .

Dréken98
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2012, 21:54
Contacteer:

Re: Groene kittas

Bericht door Dréken98 » 01 sep 2012, 07:47

Prachtig resultaat!
Hoop ze ooit ook eens te kweken, ze zijn nu nog wat duur, dus maak maar werk van dat stamboek :wink:
Ik hoop dat je snel vers bloed kan vinden.

In de oostbloklanden worden ze wel eens aangeboden.
Bij vogelpark ruinen kweken ze er ook, maar dat zijn volgens mij de twee soorten door elkaar gezien het verschil in grootte :-\

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Groene kittas

Bericht door Gaai » 02 sep 2012, 14:18

Aan Ruinen heb ik indertijd mijn chinensis verkocht, ook met de belofte er terug te kunnen kopen. Helaas mooit meer wat van gehoord.

Ik denk dat je inderdaad richting Oostblok moet kijken. Op een Duitse site (TFM) heb ik vorig jaar ook jonge groene zien staan. Ik weet wel niet welke soort.

In ieder geval heb jij een superkoppel. Hopelijk is er nog hoop voor deze schitterende vogel, voor mij de mooiste uit de kitta-familie.

Mvg, Marc

Dréken98
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2012, 21:54
Contacteer:

Re: Groene kittas

Bericht door Dréken98 » 02 sep 2012, 20:34

Gaai schreef: voor mij de mooiste uit de kitta-familie.

Mvg, Marc
worden er naast de roodsnavel nog andere kitta's in avicultuur gehouden dan?

Geweldige vogels, al gaat mijn voorkeur toch naar boomeksters, al is dat nog zo iets :-\

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Groene kittas

Bericht door Gaai » 03 sep 2012, 18:31

Bedoelde eigenlijk de mooiste soort die wordt beschreven in het boek "Crows and jays" (Madge, Burn). Al moet ik zeggen dat ik de Indische Boomekster (Dendrocitta vagabunda) ook nog wel in mijn volières had gewild.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten