Voorstellen

Op deze plek kunt u zichzelf even voorstellen aan de leden van het forum.

Moderator: René

Plaats reactie
Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Max Weijers » 15 jun 2013, 19:32

Hallo

Ik ben Max Weijers en ben eigenlijk al mijn hele leven bezig met vogels. Ik ben begonnen met het verzorgen van mijn opa zijn vogels en nu heb ikzelf een aantal brotogerisen, pionusen, lori's en spreeuwachtigen. Naast deze hobby werk ik ook graag en veel met grotere fruit-etende vogels en vis/vlees etende vogels.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door monileger » 15 jun 2013, 20:22

hoi max,

Ben jij niet dezelfde max weijers die ook vaak toekans er neushoornvogels op vogelmarktplaats zoekt of aanbied.

Zo ie zo welkom.

mvg monileger

Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Max Weijers » 15 jun 2013, 20:31

bedankt

ja waarschijnlijk ben ik dat :P

Dréken98
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2012, 21:54
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Dréken98 » 15 jun 2013, 20:36

Welkom grote Max van Wisbroek Breeding Center, Knecht van Vitor Moonen.
We hopen hier natuurlijk wel wat bij te leren van je kweek met de neushoornvogels van Moonen he! :mrgreen:
Dat is nu toch het minste :)

Veel succes hier op het forum.

Dréken98
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2012, 21:54
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Dréken98 » 16 jun 2013, 07:12

Max,.....
Kan je ons wat meer vertellen over hoe je aan vogels komt via Tsjechie?
Er gaat de ronde dat jullie wel via die weg aan vogels kunnen komen, zoals o.a. deRhyticeros leucocephalus?
Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie dat doen, geld waarschijnlijk is al heel belangrijk :P , maar gewoon weten welke breedingcentra je moet hebben zeker?
Hoe doen jullie dat dan met wetgeving, cites en zo?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door monileger » 16 jun 2013, 10:33

hoi max,

Als je echt bij wisbrook werkt kan je mij misschien wel helpen.
Ik had van de week een mail gestuurt naar jullie over dumontii beo's, maar helemaal geen reactie gehad.

Ik zoe wat informatie over deze mooie vogels, zou ze graag hebben. Moet eerst mijn 2 jonge middelbeo's groot krijgen wil ik wat kunnen doen.
Maar voor in de toekomst staan ze zeker op het lijstje.

Hebben jullie al gekweekt met deze beo?
wat zijn de richtprijzen?
verzorging.

mvg monileger

Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Max Weijers » 16 jun 2013, 20:13

Het was niet mijn bedoeling om me hier op het forum aan te melden als woordvoerder van Wisbroek :P maar eigenlijk om over mijn eigen vogels te praten en om van alles er bij te leren van jullie. Het enigste Dréken98 wat ik wel wil vertellen is dat je je niks wijs moet laten maken door anderen :wink: Veelal worden er mooie verhalen verzonnen door mensen die ik nog nooit heb gezien bij ons.

Deze betweterige opmerking moet ik ook nog even maken :P :
De Rhyticeros leucocephalus bestaat niet, de Aceros leucocephalus wel. De leden van het genus Rhyticeros hebben geen zogenaamde helm, wel hebben deze soorten als het waren een ribbelige laag boven op de boven snavel. Een paar bekende soorten van deze groep zijn die Rhyticeros plicatus en de Rhyticeros undulatus (de plicatus is overigens de meeste gehouden en gekweekte Aziatische neushoornvogel, samen met de zwarte en de tarictic neushoornvogel kom je deze soort nog redelijk veel tegen bij particuliere kwekers)

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Vagabunda » 16 jun 2013, 21:59

Dan zit je fout met je "betweterige opmerking" Max ;)
Het is wel degelijk Rhyticeros leucocephalus, de Aceros leucocephalus is een verouderde benaming (vieillot, 1816).
Er is heel wat verander binnen de taxonomie der neushoornvogels!

Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Max Weijers » 17 jun 2013, 07:22

Dan heb je toch echt de verkeerde lijst bij de hand.

Als je zelf goed kijkt naar de leucocephalus dan zie je dat hij duidelijk een helm heeft, dit is het kenmerk van de aceros groep.

Dréken98
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2012, 21:54
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Dréken98 » 17 jun 2013, 19:35

Jah Max, die lijsten van Wikipedia moet je nu niet betrouwen, zijn zo verouderd als maar zijn kan.
Taxonomie bij neushoornvogels is helemaal veranderd aan de hand van genetische verwantschap tussen de soorten is een nieuwe indeling.
Jij als "betweter :D" moet dat toch weten :mrgreen:
Aiai, Moonen zijn naam.....:)

Neen, interesante discusies heb je steeds omtrend taxonomie! Er staat zo veel rommel op internet, en info in literatuur over hornbills is zo verouderd!
Heb je boek hornbills of the world dan nog niet? Morten strange, Alan Kemp en ilai Poonswood zijn DE top als het over neushoornvogels gaat.
Natuurlijk werken die niet samen met kwekers zoals Moonen omdat die tegen vogels in gevangenschap zijn, maar het zijn hele interesante mensen waar je deftige gesprekken mee hebt over neushoornvogels (ik toch) ;)

Maar nu heb je nog niet geantwoord hoe jullie die nu allemaal invoeren? Vooral de Rhyticeros leucocephalus staat hier bovenaan als het over neushoornvogels gaat :)

Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Max Weijers » 17 jun 2013, 23:13

Tot dus ver ben ik de enigste die heeft aan gegeven wat de verschillen zijn tussen de beide groepen, van jou kant uit heb ik alleen nog gehoord dat andere wetenschappers dat zo beweren :wink: daar koop ik niks voor zo schrijven ze bijv. in ''The Ecology and Conservation of Asian Hornbills: Farmers of the Forest'' dat deze toch echt als een aceros beschouwd word.
Mocht het toch zo zijn dat het een Rhyticeros is dan hoop ik dat je mij uit kunt leggen waarom, want dat vind ik heel wat interessanter als dat je zo maar zegt ''omdat die en die dat zeggen'' :wink:

en Dréken98 op je laatste vraag moet ik je toch wijzen naar een eerder bericht van mij.

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door bart1 » 19 jun 2013, 22:25

Nou Max..... welkom! Je zit er direct goed in :shock:

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Vagabunda » 23 jun 2013, 07:45

bart1 schreef:Je zit er direct goed in :shock:
jep, direct al goed aan het "betweten" :mrgreen:

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door bart1 » 23 jun 2013, 17:40

Ik hoop dat Max er niet op 'afknapt' want hoe je het ook went of keert, het 'voelt' een beetje als een attack (ik zeg bewust voelt, over het gevoel is immers niet te discussiëren). Hoop (en denk!) dat de andere leden het wellicht zo niet bedoelen.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door White_Blackbird » 23 jun 2013, 21:32

Hoi,

Ja, ik ben het met Bart eens. Het is heel vaak niet zo bedoeld, maar toch gaat het soms de verkeerde kant op met dit soort discussies en vervolgens haken mensen teleurgesteld af. :(
Het is soms wel eens moeilijk om de juiste toon aan te slaan en het betoog of de opmerkingen staan soms anders op het scherm dan het eigenlijk bedoeld is.
Voor je het weet ontstaat er een ruzieachtige sfeer. ::) Om die reden ben ik destijds ook weggegaan bij het Vogelcafé.
Maar ik denk dat Max het allemaal wel begrijpt. Ik ben hem in de loop van de tijd al op verschillende forums (fora) tegengekomen.

MVG

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten