baardmannen

Op deze plek kunt u zichzelf even voorstellen aan de leden van het forum.

Moderator: René

Plaats reactie
egeurtsen
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2013, 16:23
Contacteer:

baardmannen

Bericht door egeurtsen » 05 nov 2013, 11:26

Geacht forum, heb van de zomer 3 jonge baardmannen verkocht volgens ons waren het popjes, de volgende dag mailde Ton dat er 2 dood lagen, wat nu ik had nog 2 zitten voor de TT na veel over en weer mailen besloot ik na de TT een pop aan hem te geven, maar wat doet het geval alle vogels kleurde door naar man, dus kan ik Ton geen nieuwe pop geven, nu mailde hij weer dat hij dan wel een man wilde om dan te ruilen met een ander voor een pop, Ik vind dit wat te ver gaan, zijn mailen werden steeds dwingender , heb nog meerdere baardmannen verkocht van het zelfde stel en met hen gaat het allemaal goed, het waren goede vogels, ik weet niet hoe hij er mee omgegaan is na het ophalen. , vooral omdat hij me weer een mail stuurde van de dode vogels , dit voelde als heel intimiderend reageerde ik niet meer op zijn mail, had ook door gegeven aan hem dat ik er wel klaar mee was Nu mailt hij gisteren dat ik geld over moet maken anders stuurt hij een mail naar de vogel site en de bond met naam en toe horen, ben niet van plan te zwichten voor bedreigingen , forum ik houd van mijn vogels vooral als je ze zelf hebt gekweekt , Je hoopt dan ook altijd dat ze goed terecht komen. forum kunnen jullie mij raad geven hoe hier mee om te gaan, heb al jaren vogels gekweekt en verkocht maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt . vriendelijke groet een vogel lief hebber Elly

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: baardmannen

Bericht door monileger » 05 nov 2013, 13:31

Goedemiddag,

Het is altijd de vraag hoe iemand ermee omging nadat ze zijn opgehaald. Ik heb wel eens 2 jonge emerald spreeuwen verkocht aan een persoon, het was snik heet en hij deed de doosjes in een plastick zak.
Wij hebben toen nog tegen hem gezegd dat dat behoorlijk raar was, omdat de vogels buiten al aan het hijgen waren in een zak krijgen ze dan nog minder zuurstof. Die persoon zegt doe het altijd ze en gaat altijd goed. Dag daarna belt hij, ja er is er 1 dood.

Wij dus gezegd dat het behoorlijk dom was van hem, maar wij waren hem toch iets tegemoet gekomen een percentage van de koopsom kreeg hij terug van ons, niet veel maar wel iets. Meer kan je niet doen. Als jij die persoon tegemoet wilde komen en het bleef maar niet genoeg zijn dan houd het op een gegeven moment op. Zeker als die personen gaan dreigen. Ik zou er niet zoveel van aan trekken, en anders als het heel vervelend word misschien wel aangifte doen.

Misschien een tip: geef niet te snel toe aan een persoon die je niet kent als er snel iets dood gaat, je kan inderdaad niet zien hoe hij verzorgt, misschien hebben ze nog wel een dag zonder eten en drinken gezeten, je kan dat niet raden. Je moet er maar vanuit gaar wat hij verteld.

groet monileger

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: baardmannen

Bericht door rickvgro » 05 nov 2013, 14:54

Beste Elly,

Dat blijven lastige situaties. Je hebt met levende dieren te maken en helaas gaan die weleens eerder dood dan wij zouden willen. Zelf heb ik het nooit meegemaakt. Zoals Monileger aangeeft zou ik denk ik ook wellicht een kleine vergoeding geven of een vogel aanbieden voor de helft. Wel zou ik de dode vogels willen zien.

Uiteraard is het dreigen van geld overmaken een ander verhaal.. Zelf zou ik ook oppassen met het plaatsen van namen. Nu is alleen de voornaam nog niet zo een probleem, maar wellicht zit de betreffende persoon ook op het forum en wordt de situatie alleen maar vervelender omdat hij zich ook weer aangevallen voelt..

Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten