Werner Bivort

Op deze plek kunt u zichzelf even voorstellen aan de leden van het forum.

Moderator: René

Plaats reactie
wbivort
Junior Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:03
Contacteer:

Werner Bivort

Bericht door wbivort » 25 okt 2011, 00:06

Beste leden

Wel leuk om bij deze rubriek ook mijn deel bij te dragen.

Ben 60 jaar en woonachtig in België

Ooit ben ik als kleine jongen begonnen met het houden van twee elssijsjes .. in mijn ogen echte babbelaars maar was een echt plezier toen nog aan 15 Bfr nu minimum 20,00 Euro.

Op een dag bouwde mijn vader mijn eerste volière ... en zoals vele hielden wij van kleuren en kregen grasparkieten hun plaats in de voliere....

Toen ik trouwde had ik in de eerste jaren maar één vogeltje namelijk mozambiquesijs..

Maar mijn nieuwsgierigheid groeide meer naar de insectenetende vogels en zo begon ik met het houden van diverse soorten ...
In die jaren was het nog niet zo gemakkelijk om deze in leven te houden, maar toch lukte het mij aardig .... ook de schamalijster behoorde al tot mijn collectie maar zat in een vitrinevoliere in ons huis.....
Jaren gingen voorbij en na mijn echtscheiding volgde een rustige periode met weer enkel een mozambiquesijsje ...... De mozambiquesijs is zowat het vogeltje van de familie, mijn ouders hadden er ééntje alsook mijn dochters... Deze die ik had heeft 14 jaar moi zitten zingen .... Het was groot verdriet toen deze er niet meer was .. zelf mijn kleindochters kende "Pietje".
Sinds twee jaar ben ik weer intensief begonnen na een bezoekje bij een vriend...

Ik kocht een volière via een advertentie (6,50 m lange en 2,50 diep en 2,30 hoog , met zes gangen.)
Sinds twee jaar ben ik bezig met Zuid- Amerikaanse sijzen te kweken en dit jaar komt er nog de edelzanger erbij alsook natuurlijk kon deze niet ontbreken "de mozambiquesijs".
Deze kweek ik in de winter binnen in kweekkooien van 1,20 x 0,40 x 0,40.
Over twee jaar ben ik ook begonnen met het kweken van Bourks parkieten, maar dit ben ik aan het afbouwen.
Ondertussen heb ik een herverdeling gedaan in mijn volière , waarvan 2 delen is omgebouwd voor het koppel schamalijster, één deel voor mijn koppel japanse nachtegalen en 1 deel voor mijn roodkeelnachtegalen.

Dit jaar hebben de schamalijster 3 nesten gemaakt waarvan twee nesten onbevrucht en derde nest 1 jong, maar spijts na een week dood gevonden.
Nu kijk ik al uit naar mijn winterkweek met mijn Zuid-Amerikaanse sijzen en Afrikaanse exoten (edelzangers 3 koppels en 2 koppels mozambiquesisjes) en zeker naar de lente van volgend jaar, om een nieuwe start te nemen met mijn insecteneters….
Ik wens hier toch eventjes gebruik maken om de studiegroep Vrucht en insect etende vogels te bedanken om een fijne maar ook leerzame groep te zijn , met telkens prachtige activiteiten.

Ook steeds leuk de ervaringen van leden onder mekaar te mogen delen, maar ook de talrijke tips …

Mvg
Werner
http://www.vaartkapoen-vv.org

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Werner Bivort

Bericht door René » 25 okt 2011, 07:44

Welkom op het forum Werner! :D

Groeten René
Webmaster Vogelspeciaalclub

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten