Nieuw: Juul Tummers

Op deze plek kunt u zichzelf even voorstellen aan de leden van het forum.

Moderator: René

Plaats reactie
JuulTummers
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2012, 15:33
Contacteer:

Nieuw: Juul Tummers

Bericht door JuulTummers » 15 nov 2012, 11:46

Hallo mijn naam is Juul Tummers,

Ik ben 29 jaar, woonachtig te Boxtel samen met mijn vriendin, momenteel nog in een appartement maar dit gaat binnenkort veranderen. In ons nieuwe huis met Tuin moet er ook een volière komen en wellicht wil ik ook wat gaan kweken.

Toen ik nog jong was en thuis woonde had mijn vader een mooie grote volière, en sindsdien is dat echt een van mijn grote wensen wanneer we ook een tuin hebben.Mijn vader had een gemengde volière met hoofdzakelijk tropische vogels erin, van allerlei soorten door elkaar. Soorten die inmiddels aardig zeldzaam blijken te zijn geworden. Ook zie ik bijna geen gemengde volières hier op het forum alhoewel het bij mijn vader altijd toch erg goed ging.

Welke vogels had mijn vader in de volière:
2 koppels Japanse nachtegalen
koppel Zilveroor nachtegalen
koppel Witwang Gaaien (Prachtige zanger)
koppel Geelborst Gaailijsters
koppel roodwang timalies
koppel roodoor buul buuls
koppel 3 kleur glansspreeuwen
Koppel Zwartborst lijsters
Koppel Inca Gaaien (Prachtige vogels, heeft wel 2 nachtegalen vermoord)
man irena buul buul
man Grijsflank/blauwoog Gaailijster (ook een prachtige zanger)
Pop Roodstaart gaailijster

Ik zou zelf dan nog graag de Koningsglansspereeuw toevoegen aan dit lijstje en wellicht nog toerako's?

Ik zou zelf zon collectie ook graag willen. Maar is dat nu echt geluk geweest dat de combinatie van deze vogels een hele tijd goed gegaan is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring en ideeën.

Groeten Juul

hwamei
Senior+ Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mei 2010, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuw: Juul Tummers

Bericht door hwamei » 15 nov 2012, 16:05

Beste Juul,

Wanneer iemand een volière bezit met daarin vele soorten vogels dan is dit het mooiste en nog mooier indien er nog jongen uitvliegen, het is echt wel mogelijk maar met de huidige prijzen, op dit moment niet verstandig.
Er zijn teveel soorten die in het broedseizoen vijandig worden naar andere soorten en aan het moorden slaan, dus ik zou zeggen begin eerst met een koppel per volière mede vanwege het feit dat onze soort vogels erg duur zijn.
Denk goed na over je ontwerp van je volière mogelijk kan je deze zo situeren dat het bv vanaf je terras lijkt alsof het een grote volière is, maar mijn advies, begin klein, zorg dat je kweekt, hiervan 1koppel weer onverwant maken en als reserve houden de rest verkopen en van dit geld weer een nieuwe soort kopen, en zo een mooi bestand opbouwen met de minste financiële risico's en op die manier hou je het langer vol en heten we jouw van harte welkom op dit forum.
Dit is mijn mening, hopelijk krijg je nog meer adviezen, nog een tip indien je eenmaal een leuke collectie bezit kies een forum naam en zeker niet je eigen naam in combinatie met je woonplaats noemen en wat je allemaal bezit al ben je nog zo blij ermee, niet rondbazuinen, voor je het weet moet je weer van voren af aan beginnen vanwege nachtelijke bewonderaars van jouw vogels :evil: .



VrGr en succes :wink:

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: Nieuw: Juul Tummers

Bericht door bart1 » 29 dec 2012, 14:01

Wat een collecie! Er zal een heel groot stuk 'geluk' in moeten zitten wil dit goed gaan!
Wel mooi dat je ook deze hobby hebt.

Groet, succes en welkom.
Bart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten