Het Nieuwe Forum

Nieuws/vragen of andere zaken over de website

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Het Nieuwe Forum

Bericht door adminrobin » 28 jul 2008, 09:23

Welkom op het vernieuwde forum.

Het oude forum is met berichten en gebruikers geheel gekopieerd en we kunnen nu heerlijk verder in de nieuwste versie van phpBB3 wat een stuk stabieler en beter zou moeten werken dan het oude YaBB forum wat we gebruikten. De aanmeld procedure is nu ook een stuk verbeterd. Je kunt nu gelijk je eigen wachtwoord kiezen.

Twee kleine handmatige wijzigingen voor de oude gebruikers:

# Voor oude gebruikers is het overigens wel verstandig in je forum profiel even de volgende zaken aanpassen in je 'Gebruikerspaneel' > 'Profiel' > tijdzone op GMT +1, zomertijd en datum weergave aanpassen. Dit kon helaas in de verhuizing niet meegenomen worden. Voor nieuwe gebruikers staat deze instelling gelijk al goed.

# Ook zijn helaas de zogenaamde 'avatars' niet meegenomen in de verhuizing. U zult deze dus ook even zelf weer moeten aanmaken via 'Gebruikerspaneel' > 'Profiel' > 'Wijzig avatar' helaas bestaan hiervoor niet dezelfde ikonen. Het is ook mogelijk uw eigen foto's als avatar te gebruiken.

Veel plezier op het nieuwe forum!! :D

Mochten er nog vragen zijn dan kun je deze het beste in dit topic stellen.

PS Er wordt ook hard gewerkt aan een nieuwe website van de Speciaalclub. Hierover binnenkort meer nieuws.

Arjan

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door Arjan » 06 aug 2008, 00:34

Even een opmerking naar admin.
Jij bent de zoon van Kees als ik mij niet vergis.
Ik zat er wel even vreemd tegen aan te kijken, eigenlijk nog steeds want er is iets anders, waar ik niet precies de vinger op kan leggen.
Ik denk dat op de oude versie, als er een nieuw bericht was, dat ik dan al meteen kon zien of het iets was van mijn gading of niet.
Anyway wat het hele grote verschil is, is dat het ledental sinds een kleine week met 8 % is toegenomen en dat is een geweldig resultaat.
Ik weet niet wat jouw favoriete drankje is. Maar als Kees jouw vader is dan komt er een fles daarvan naar jou toe zodra ik hem (Pa) weer zie. Je moet wel even doorgeven dan als je hem ontvangen hebt. Want je weet het nooit met hem.

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door Gaai » 06 aug 2008, 10:40

@ Admin,

Nu ik al wat meer gewerkt heb met het nieuwe forum valt het al beter mee.
Het is zelfs gelukt om een avatar op het scherm te krijgen.
Ik kijk in ieder geval uit naar de nieuwe website van de Speciaalclub.

Doe zo verder.

Mvg, Marc

adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door adminrobin » 18 aug 2008, 21:22

Heren bedankt voor jullie positieve commentaar dat doet me goed. Een drankje is altijd welkom al is het met mate :)
Er zullen uiteraard altijd nog zaken zie die wellicht aangepast moeten worden of beter kunnen maar ik denk wel net wat Arjan zegt dat het zeker een positief effect heeft gehad op het forum dat deze vernieuwd is en op actuele software draait die een stuk beter zou moeten werken dan het oude YaBB forum.

Ik ben net terug van vakantie en ga dan ook verder met de vernieuwde website.

Voor de bestandregistratie is inmiddels ook Ton Koek bereid gevonden deze te gaan beheren dus hij zal binnenkort dat deel van de nieuwe site ook gaan beheren. Ik moet hier nog met hem over praten.

Er staat dus nog genoeg andere positieve vernieuwing op stapel.

Ton

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door Ton » 05 sep 2008, 22:59

Ik probeer je al even te bellen, morgen nog maar eens, ik ben pas net weer thuis... :D Tot snel dus.

Ik heb ook nog een vraag over het forum, hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Groeten, Ton Koek.

adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door adminrobin » 07 sep 2008, 16:56

Hi Ton,

Zag een gemiste oproep inderdaad van een voor mij nog onbekend nr. Wellicht beter even telefonisch danwel per e-mail inderdaad bespreken ivm de nieuwe site die deels af is maar qua inhoud moet er nog het een en ander worden overgezet van de oude naar de nieuwe. Waaronder ook een apart deel voor de 'bestandsregistratie' de je ook gaat beheren.

Je kunt me de gehele week bereiken per telefoon vanaf 18.00 uur of per e-mail behalve de dinsdag en donderdag avond i.v.m. een deeltijd studie die ik ben gestart.

Je wachtwoord wijzigen kan via:

# Inloggen op het forum
# Selecteer 'Gebruikerspaneel'
# Kies 'Profiel' > 'Wijzig registratiedetails'.
# daar kun je het nieuwe wachtwoord (2x) intoetsen en tevens je oude om m te wijzigen.

adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door adminrobin » 07 sep 2008, 23:23

Arjan schreef: Ik weet niet wat jouw favoriete drankje is. Maar als Kees jouw vader is dan komt er een fles daarvan naar jou toe zodra ik hem (Pa) weer zie. Je moet wel even doorgeven dan als je hem ontvangen hebt.
Super bedankt Arjan voor de lekkere Belgische biertjes! Had je niet hoeven te doen. Daar gaan we eens lekker van genieten.

adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Forum

Bericht door adminrobin » 28 apr 2009, 12:38

Doordat er dagelijks tientallen nep (spam) gebruikersnamen werden aangemaakt heb ik een nieuwe beveiliging ingebouwd om te registeren op het forum zodat een zogenaamde spambot (computer) niet zomaar meer een forum profiel (gebruiker) kan aanmaken. Het schijnt goed te werken. Enige nadeel is wel dat u bij de eerste keer van registeren een foto te zien krijgt met een gekleurde achtergrond met daarop gekleurde cijfers. Die cijfers dient u eenmalig bij aanmelden over te nemen voor de registratie op het forum. Deze was er al maar doordat de achtergrond nu een foto is is het moeilijker te lezen voor een spambot.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten