Richtprijzen
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: Richtprijzen
Prijs voor een koppel Milnei's is 700 euro
MVG
MVG
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Hier is mijn aanvulling voor deze lijst:
- Leclanchers Vruchtenduif (Ptilinopus leclancheri) 900€ per koppel
- Zwartnekvruchtenduif (Ptilinopus melanospilus) 500€ per koppel
- Karmijnkap Vruchtenduif (Ptilinopus pulchellus) 650-700€ per koppel
- Prachtvruchtenduif (Ptilinopus superbus) 500€ per koppel
- 'Eiland Muskaatduif' ("Ducula pistrinaria".. Alle vogels in Europa blijken een ondersoort van D. aenea te zijn!!) 800€ per
koppel
- Groene Muskaatduif (Ducula aenea, alle ondersoorten) 800€ per koppel
- Bonte Muskaatduif (Ducula bicolor) 500-600€ per koppel
- Afrikaanse Groene Duif (Treron calvus) 500€ per koppel
Nogmaals dit zijn slechts richtprijzen en de werkelijke prijs moet niet al teveel hier van af wijken!
Groet,
Nick.
Hier is mijn aanvulling voor deze lijst:
- Leclanchers Vruchtenduif (Ptilinopus leclancheri) 900€ per koppel
- Zwartnekvruchtenduif (Ptilinopus melanospilus) 500€ per koppel
- Karmijnkap Vruchtenduif (Ptilinopus pulchellus) 650-700€ per koppel
- Prachtvruchtenduif (Ptilinopus superbus) 500€ per koppel
- 'Eiland Muskaatduif' ("Ducula pistrinaria".. Alle vogels in Europa blijken een ondersoort van D. aenea te zijn!!) 800€ per
koppel
- Groene Muskaatduif (Ducula aenea, alle ondersoorten) 800€ per koppel
- Bonte Muskaatduif (Ducula bicolor) 500-600€ per koppel
- Afrikaanse Groene Duif (Treron calvus) 500€ per koppel
Nogmaals dit zijn slechts richtprijzen en de werkelijke prijs moet niet al teveel hier van af wijken!
Groet,
Nick.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Tzou eens tijd worden als dit allemaal in een afgewerkt lijstje wordt gezet door
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Misschien eerst nog even een lijst maken van soorten die nog aanwezig zijn in onze bestanden en daarna de prijs bepalen.
MVG
MVG
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Het is en blijft moeilijk. Als je naar jonge eigen kweek vogels zou kijken is het de werking van "vraag en aanbod" die de prijs zal bepalen. Dit jaar zijn er bv 100 milnei's gekweekt. Je ziet dan duidelijk op verkoopsites dat die vogels langere tijd als "te koop" blijven staan en de prijs zakt naar bv 250 euro. Volgend jaar worden er slechts 10 gekweekt. Die vogels vliegen dan de deur uit en je mag erop tellen dat de prijzen omhoog zullen gaan, misschien zelfs verdubbelen. M.a.w. je zal de lijst jaarlijks moeten aanpassen en ook een onderscheid moeten maken tussen de prijs voor een losse man, een losse pop of een koppel.
hallo,
Ik denk ook dat het een onbegonnen zaak is. Die prijzen variëren zo vaak bij 1 soort. Ik heb nog gezien dat de nachtegaal een koppel heuglini tapuiten verkocht voor 2000 per koppel en nu zitten ze rond de 500.
Of witwang gaailijsters waren een paar jaar geleden 900 euro, iedereen wilde ze hebben en opeens waren ze niet meer kwijt te raken. Nu zitten ze rond de 400 euro.
Net wat gaai zegt het verschilt gewoon elk jaar. Je moet gewoon een beetje kijken als er verschillende mensen die vogels aanbieden wat de gemiddelde prijs is.
succes voor als mensen dit toch willen gaan maken. Denk dat het zonde van de tijd is.
groet monileger
Ik denk ook dat het een onbegonnen zaak is. Die prijzen variëren zo vaak bij 1 soort. Ik heb nog gezien dat de nachtegaal een koppel heuglini tapuiten verkocht voor 2000 per koppel en nu zitten ze rond de 500.
Of witwang gaailijsters waren een paar jaar geleden 900 euro, iedereen wilde ze hebben en opeens waren ze niet meer kwijt te raken. Nu zitten ze rond de 400 euro.
Net wat gaai zegt het verschilt gewoon elk jaar. Je moet gewoon een beetje kijken als er verschillende mensen die vogels aanbieden wat de gemiddelde prijs is.
succes voor als mensen dit toch willen gaan maken. Denk dat het zonde van de tijd is.
groet monileger
Denk ook dat het zonde is. Dit forum is toch al mooi genoeg, ik zou, als ik wat wil aanschaffen, hier vragen: 'wat is een redelijke prijs?'
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
Ik denk dat het in het algemeen goed is om een prijslijst te hebben voor het verkrijgen van indicatie. De lijst kan op een jaarlijkse basis, bijvoorbeeld aan het einde van het broedseizoen, bijgewerkt worden om zo de trend in vraag/aanbod bij te houden. Men doet het al bij andere kringen (zoals houders van watervogels, fruit duiven etc.). Ik denk dat sommigen hier tegen zullen zijn omdat het de kweker vervolgens 'verplicht' de vogels voor een bepaalde prijs, die misschien als te laag wordt beschouwd, te verkopen. Ik ben een voorstaander van een indicatieve prijslijst, en denk dat het samenstellen van een dergelijke lijst tot de doelen van een vogelvereniging dient te behoren. Hierom zijn alle 'hier aanwezige' vogelhouders bij elkaar gekomen, niet waar?
Nee, daarom kwam ik eigenlijk niet op dit forum :-s
Lijkt me bijna niet te doen, zo een lijst. Ik ken hem ook niet van andere verenigingen eigenlijk...
Lijkt me bijna niet te doen, zo een lijst. Ik ken hem ook niet van andere verenigingen eigenlijk...
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
Dag Bart1,bart1 schreef:Nee, daarom kwam ik eigenlijk niet op dit forum :-s
Om een voorbeeld van zo'n lijst te zien bezoek deze website http://www.watervogelbond.be/nl/prijslijsten. Er zijn meerdere lijsten gepubliceerd voor verschillende vogelgroepen maar die kan ik niet hierop zetten i.v.m. de publicatie rechten. Je moet namelijk een lid zijn van die verenigingen (bv. het 'Europäische Fruchttaubenprojekt') om die lijsten te kunnen zien. Verder denk ik dat je mijn 'Hierom zijn alle 'hier aanwezige' vogelhouders bij elkaar gekomen, niet waar?' wat beperkt hebt geïnterpreteerd… Ik bedoelde namelijk dat het gezamenlijk behouden van onze hobby, o.a. door gezamenlijk verschillende doelen te bereiken (waaronder een indicatieve prijzenlijst), een van de redenen is geweest voor de 'hier aanwezigen' werkelijk aan dit forum deel te nemen… Hoe denk jij hierover?
-
- Forumlid
- Contacteer:
1-1 zwartband baardvogels €475
1-1 vuurkruin baardvogels €450
1-1 D'Arnauds baardvogels €450
1-1 Witwang baardvogel €600
1-1 Tinkerbirds (geel voorhoofd, rood voorhoofd) €600
1-1 Blauwkeel baardvogel €1000
1-1 Capito niger €750
1-1 vuurkruin baardvogels €450
1-1 D'Arnauds baardvogels €450
1-1 Witwang baardvogel €600
1-1 Tinkerbirds (geel voorhoofd, rood voorhoofd) €600
1-1 Blauwkeel baardvogel €1000
1-1 Capito niger €750
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Er zijn er die richtprijzen handig vinden en andere die dat onzin vinden.Ok,maar hoe dan een prijs bepalen van de vogels die je gekweekt hebt?Op een verkoopsite kijken?Je kostprijs uitrekenen(voeding,huisvesting....)of nattevingerwerk?
Vogels zijn beestig tof!
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ja over het algemeen is het zo, wat de gek er voor geeft.
-
- Junior Forumlid
- Contacteer:
Zolang uw vraagprijs niet al teveel van de standaard prijs afwijkt is het wel goed denk ik.gem schreef:Er zijn er die richtprijzen handig vinden en andere die dat onzin vinden.Ok,maar hoe dan een prijs bepalen van de vogels die je gekweekt hebt?Op een verkoopsite kijken?Je kostprijs uitrekenen(voeding,huisvesting....)of nattevingerwerk?