Dit jaar hoop ik te kunnen kweken met de kookaburra en de roodsnavelkitta. Alhoewel het nog veel te vroeg is heb ik al gemerkt dat mijn roodsnavelkitta man alweer zeer hitsig is. Als ik bij de kooi sta dan jaagt hij soms hevig achter de pop. Hij doet dit echter niet altijd want soms zie ik hem braaf naast de pop zitten. Dat moet ik dus in de gaten houden. Ik heb trouwens al meteen het aantal kuikenhartjes verminderd. Ze krijgen nu enkel beokorrels, universeel en vette lijsterkorrels. Vorig jaar heb ik van deze man één vleugel moeten inknippen. Ik hoop dat ik dat dit kweekseizoen niet meer hoef te doen.
Bij de kookaburra's heb ik sinds een paar weken een nieuw nestblok geplaatst. Het is een groot papegaaienblok dat ik op zijn zijkant op een stapel stenen heb gelegd. In het blok ligt een laag boomschors dat door beide vogels nu volop als speelgoed wordt gebruikt. Hier heb ik goede hoop. Nog een paar weken wachten. Mijn muizenkwekerij draait overigens wel al op volle toeren, net zoals de diepvries die al aardig begint vol te zitten met muizen

De blauwvleugelkookaburra's zijn jongen van vorig jaar dus daar verwacht ik nog niets van.
Wat gaan jullie inzetten voor de kweek?