Kweken met Japanse nachtegaal
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Kweken met Japanse nachtegaal
Ik heb een koppel japanse nachtegalen, waarvan de pop de man steeds uitnodigd om te paren. Als ik er bij ben doet de man niets, ik weet niet wat er gebeurt als ik er niet bij ben. Ook doen de vogels aan nestbouw. Echter ik heb in 2 jaar tijd geen ei gezien.
De leeftijd van de man is mij onbekend, maar ik heb hem een jaar of 4 denk ik. De pop is een eigenkweek vogel, waarvan de vorige eigenaar zei dat hij met haar gefokt had. De pop is geringd met een vaste voetring van 1995 ongeveer.
Is de pop te oud voor de fok, zijn er misschien andere dingen waarmee ik de vogels tot nest kan verleiden? Ik voer al mijn vogels op dezelfde manier. Zo heb ik de brilvogels, blauwborsten, minla's etc aan het broeden gekregen.
De leeftijd van de man is mij onbekend, maar ik heb hem een jaar of 4 denk ik. De pop is een eigenkweek vogel, waarvan de vorige eigenaar zei dat hij met haar gefokt had. De pop is geringd met een vaste voetring van 1995 ongeveer.
Is de pop te oud voor de fok, zijn er misschien andere dingen waarmee ik de vogels tot nest kan verleiden? Ik voer al mijn vogels op dezelfde manier. Zo heb ik de brilvogels, blauwborsten, minla's etc aan het broeden gekregen.
Re: Kweken met Japanse nachtegaal
die pop lijkt me toch best wat bejaard om te kweken , deze moet dan toch ong. 13 jaar zijn. Nu jap.nachtegalen doen het wat langer dan bv kanaries, waar 5 jaar al behoorlijk is , uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd
mvg
mvg
Je hebt de pop de man zien uitnodigen maar de man deed niets. Lijkt me dat het dan niet aan de pop maar aan de man ligt. De japanse nachtegaal pop die ik had, bracht op haar 12e nog het ene nest na het andere groot. Het lijkt mij niet te oud.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
De pop nodigde de man uit, maar die deed niets. De legde daarna ook geen eieren.
Hoe krijg ik de man zover?
Hoe krijg ik de man zover?
die man zal het wel doen als jij er niet bent , maar buiten uitzonderingen, zal in regel een 13 jarige pop geen eieren meer leggen. (van de jap.nachtegaal)
nog wat info gaan zoeken
een jap .nachtegaal wordt gemiddeld 10 tot 15 jaar, hoewel er wel vermeldingen zijn naar 20 jaar
.,
een jap .nachtegaal wordt gemiddeld 10 tot 15 jaar, hoewel er wel vermeldingen zijn naar 20 jaar
.,
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Op zoek naar een andere pop dus?
Als die pop werkelijk van 1995 is, en je wilt met de jap.nachtegalen kweken lijkt me dat wel de beste oplossing. Ook gezien je de laatste jaren geen eieren hebt gezien van de pop .
en waarschijnlijk heeft die pop wel in haar jongere jaren ooit gekweekt .
en waarschijnlijk heeft die pop wel in haar jongere jaren ooit gekweekt .
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Vandaag van hetzelfde koppel nachtegalen een nest gevonden met 3 eieren erin. Ik heb ook paringen gezien, dus afwachten maar.