jonge japanse nachtegalen worden verstoten.

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
monica

jonge japanse nachtegalen worden verstoten.

Bericht door monica » 08 jul 2009, 11:58

Hallo, wij hebben een koppel japanse nachtegalen dat vorig jaar verschillende jongen heeft grootgebracht. Dit jaar echter gooien zij hun pas uitgekomen jongen uit het nest.
Dit gebeurde al vier keer na elkaar dit jaar. De pop begint telkens direct opnieuw eieren te leggen, maar als de jongen uitkomen worden zij onmiddellijk verstoten. Hoe zou dit
komen? Monica.

Softbill

Re: jonge japanse nachtegalen worden verstoten.

Bericht door Softbill » 08 jul 2009, 13:03

Take a look here - http://www.vogelspeciaalclub.nl/vogelfo ... 10&start=0

The male is fed very well. While the hen incubates the eggs, the male courts her. She wants to start another breeding cycle. She does not want to rear the young. It is all caused by hormones.

Het mann wordt zeer goed gevoed. Terwijl de pop de eieren uitbroedt, de mann hoven haar. Zij wil een andere het fokkencyclus beginnen. Zij wil niet de jongen grootbrengen. Het allen wordt veroorzaakt door hormonen.

monica

Bericht door monica » 09 jul 2009, 08:34

Wij geven idd. de laatste tijd nogal veel meelwormen. Als de nachtegalen met jongen liggen verschaffen wij hen zoveel mogelijk witte meelwormen,daarnaast ook bruine meelwormen, en buffalo's en verder uit de diepvries kleine krekels, wasmotlarven en pinkies. Hoeveel en hoe vaak per dag geven wij best?
Bedankt Ger. Thanks Softbill.

Softbill

Bericht door Softbill » 09 jul 2009, 12:43

I provide insects to my birds only when they have young. (I keep mostly thrushes and starlings).

With your Pekin robins, I would provide no insects when the hen is incubating. When the eggs hatch, the parents will need 20-30-40 insects every 60-90 minutes. As the chicks grow, increase the size of the insects. It is better if the insects are difficult to find - the parents will have to work harder.
If you cannot feed the birds so often, the insects must be more difficult to find. Put them in a large tray, box or bucket (or more than one), and place straw, leaves, sticks in the buckets. Give the insects somewhere to hide.

Ik verstrek insecten aan mijn vogels slechts wanneer zij jongelui hebben. (Ik houd meestal lijsters en spreeuwen).

Met uw Japanse nachtegalen, zou ik geen insecten verstrekken wanneer de pop uitbroedt. Wanneer de eieren uitbroeden, zullen de ouders de insecten van 20-30-40 om de 60-90 minuten nodig hebben. Aangezien de jongen groeien, verstrek grotere insecten. Het is beter als de insecten moeilijk zijn te vinden - de ouders zullen moeten harder werken.
Als u niet de vogels kunt voeden zo vaak, moeten de insecten moeilijker zijn te vinden. Zet hen in een grote dienblad, een doos of een emmer (of meer dan één), en plaats stro, bladeren, stokken in de emmers. Geef ergens de insecten aan huid.

Plaats reactie