calcium shamapop

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
ime

calcium shamapop

Bericht door ime » 22 mei 2007, 20:53

Wat geven jullie je shamapoppen als extra calciumbron. Nu mijn pop aan de leg is (vandaag eerste ei) merk ik dat ze alleen de insekten eet die ik geef.
Er staat een bakje met vogelgrit tot haar beschikking maar daar eet ze niet van. Ook aan slakjes heeft ze geen behoefte laat staan de pellets.
Alles gaat tot dusver heel goed maar op legnood zit ik natuurlijk niet te wachten.

Ik heb gemerkt dat mijn shamapop het liefst bandkrekels eet. Deze eten geweekte legkorrel en paardenbloemblad. Hier zit natuurlijk ook veel calcium in.
Alle insekten bepoeder ik verder met vitaminen en mineralen.
Is dat genoeg?

De japanse nachtegaalpop die ik had at altijd veel grit als ze aan de leg was. Vandaar mijn vraag.

Arjan

Re: calcium shamapop

Bericht door Arjan » 01 jun 2007, 00:45

Hoi Ime

Calcium kan je volgens mij nooit genoeg aanbieden de bronnen naast de traditionele die ik nog weet zijn.
Sepia's door de meelwormen die eten dat helemaal op, kikkervissen en kleine kikkers hun skeletje bevat ook veel calcium maar je moet de shama's er wel aan wennen.
Wat ik ook gelezen heb maar nog niet geprobeerd zijn kleine visjes formaat guppy ik las laatst dat iemand ze zandspiering gaf en daarmee uitstekende resultaten haalde.
Geen idee wat het is en waar je ze kan halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten