Kweek 2014
Moderators: René, adminrobin
Re: Kweek 2014
Hoi Fazant,
Leuk dat het zo goed gaat met de spreeuwen!
Wat betreft de witwangen, denk ik dat ze nog niet de juiste locatie hebben gevonden.
Bij mij was het mannetje ook al aan het bouwen, maar het vrouwtje sloopte het weer. Ze was ook niet tevreden met de plek. Totdat het mannetje ging bouwen in een mandje die ik had bevestigd op de plek waar ze in de winter altijd sliepen. 1.70cm hoog, tussen een klimroos en bovenop de volière ligt hierboven een plaatje plexiglas met bamboebladeren. Ik weet niet hoe jouw volière eruit ziet, maar ze zijn wel gek op groen. Misschien dus idee om op plek waar ze veel zitten of slapen een mandje te bevestigen?
Groet,
Roy
Leuk dat het zo goed gaat met de spreeuwen!
Wat betreft de witwangen, denk ik dat ze nog niet de juiste locatie hebben gevonden.
Bij mij was het mannetje ook al aan het bouwen, maar het vrouwtje sloopte het weer. Ze was ook niet tevreden met de plek. Totdat het mannetje ging bouwen in een mandje die ik had bevestigd op de plek waar ze in de winter altijd sliepen. 1.70cm hoog, tussen een klimroos en bovenop de volière ligt hierboven een plaatje plexiglas met bamboebladeren. Ik weet niet hoe jouw volière eruit ziet, maar ze zijn wel gek op groen. Misschien dus idee om op plek waar ze veel zitten of slapen een mandje te bevestigen?
Groet,
Roy
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi smoke,
Als je op veilig wilt spelen, kun je het beste de mannen en poppen apart houden.
Maar Bij elkaar zal waarschijnlijk ook wel gaan?
Ik heb afgelopen vrijdag 5 jonge schama's geringt terwijl de 2 jongen van de 1e ronde er nog gewoon bijzitten en nog steeds door de pop gevoerd worden, en aangezien mijn volière 5 x 13 groot is vang ik de jongen uit dmv een vangkooi op de voedertafel. De man doet niks dus laat ze voorlopig lekker zitten.
Hoppen hebben 2e ronde 7 jongen en roodwang timalie zitten op 3 eieren
Gr.
Als je op veilig wilt spelen, kun je het beste de mannen en poppen apart houden.
Maar Bij elkaar zal waarschijnlijk ook wel gaan?
Ik heb afgelopen vrijdag 5 jonge schama's geringt terwijl de 2 jongen van de 1e ronde er nog gewoon bijzitten en nog steeds door de pop gevoerd worden, en aangezien mijn volière 5 x 13 groot is vang ik de jongen uit dmv een vangkooi op de voedertafel. De man doet niks dus laat ze voorlopig lekker zitten.
Hoppen hebben 2e ronde 7 jongen en roodwang timalie zitten op 3 eieren
Gr.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Wat is wijsheid? Jongen weghalen of niet?
Mijn twee jonge roodoorbuulbuuls zitten nog bij pa en ma. Deze week zouden er mogelijk weer jongen uitkomen. Maar ik ben zelf niet aanwezig om te kijken of pa of ma de eerste jongen gaan verstoten.
Ik zag één van de jongen gisteren al wel buffalo's eten.
Mijn twee jonge roodoorbuulbuuls zitten nog bij pa en ma. Deze week zouden er mogelijk weer jongen uitkomen. Maar ik ben zelf niet aanwezig om te kijken of pa of ma de eerste jongen gaan verstoten.
Als je niet honderd procent zeker weet dat ze alleen kunnen eten, zou ik ze laten zitten! Ik heb nog nooit problemen gehad met buulbuuls dat ze de jongen verjagen. Ik heb vaak ook de jongen laten zitten terwijl het volgende nest al uitkwam.wjvdlinden schreef:Wat is wijsheid? Jongen weghalen of niet?
René
Webmaster
Webmaster
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
René bedankt voor je snelle reactie.René schreef:Als je niet honderd procent zeker weet dat ze alleen kunnen eten, zou ik ze laten zitten! Ik heb nog nooit problemen gehad met buulbuuls dat ze de jongen verjagen. Ik heb vaak ook de jongen laten zitten terwijl het volgende nest al uitkwam.wjvdlinden schreef:Wat is wijsheid? Jongen weghalen of niet?
idd, jonge roodoren hoeven niet per sé uitgevangen te worden.
Bij mij zaten er (toen ik ze nog had) jongen van 3 rondes (incl. de oudervogels) gewoon bij elkaar. Zag er gezellig uit, die grote kliek!
Mijn voortgang mbt de jongen valt wat tegen: tot op heden 1 jonge baardman.
De pop heeft wel al een flink aantal loze eieren her en der gelegd. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Bij mij zaten er (toen ik ze nog had) jongen van 3 rondes (incl. de oudervogels) gewoon bij elkaar. Zag er gezellig uit, die grote kliek!
Mijn voortgang mbt de jongen valt wat tegen: tot op heden 1 jonge baardman.
De pop heeft wel al een flink aantal loze eieren her en der gelegd. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Hoi,
Boomklever bedankt voor de reactie
Ik heb de jongen wel moeten uitvangen omdat de man lichtjes aggresief werd naar de jongen tegen de tijd dat de jongen uit het ei kwamen
Boomklever, mocht he niet te ver wonen van de grens met België kunnen we mss ruilen om onverwant te maken
Gr smoke
Boomklever bedankt voor de reactie
Ik heb de jongen wel moeten uitvangen omdat de man lichtjes aggresief werd naar de jongen tegen de tijd dat de jongen uit het ei kwamen
Boomklever, mocht he niet te ver wonen van de grens met België kunnen we mss ruilen om onverwant te maken
Gr smoke
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi smoke,
Woon noord Limburg
Gr.
Woon noord Limburg
Gr.
Dit weekend moet het tweede legsel uitkomen van de roodoorbuulbuuls. Ondanks dat de man de eerste 2 jongen heeft gedood, wil ik toch proberen om hem erbij te laten. We blijven het goed in de gaten houden en mocht het nodig zijn dan kunnen we alsnog de man verwijderen.
Vandaag is er na 23 dgn bij mij een gele inca jong uitgevlogen en meteen op stok gaan zitten. Een mooi fors jong en al volop in kleur.
Hallo
Heb net eens gaan kijken in het nest vande shamas
Er zitten 4 mooie grote jongen in die dinsdag gaan uitvliegen
De andere van ronde 1 doen het goed, ik probeer ze goed tam te maken
Doen shamas gewoonlijk 2 of 3 rondes??
Weet iemand dat
Smoke
Heb net eens gaan kijken in het nest vande shamas
Er zitten 4 mooie grote jongen in die dinsdag gaan uitvliegen
De andere van ronde 1 doen het goed, ik probeer ze goed tam te maken
Doen shamas gewoonlijk 2 of 3 rondes??
Weet iemand dat
Smoke
hoi smoke,
Je gaat lekker dit jaar. Leuk dat je zoveel succes heb met de schama.
Ik had in 2009 een koppel monilegers die 6 nesten gehad hebben. elk nest zaten er goed jongen in. Het is nog vroeg zou mij niet verbazen als ook schamalijsters broeden tot september.
Hoe doen de gaailijsters het?
groet monileger
Je gaat lekker dit jaar. Leuk dat je zoveel succes heb met de schama.
Ik had in 2009 een koppel monilegers die 6 nesten gehad hebben. elk nest zaten er goed jongen in. Het is nog vroeg zou mij niet verbazen als ook schamalijsters broeden tot september.
Hoe doen de gaailijsters het?
groet monileger
Hoi,
Monileger
De gaailijsters is geen succes hier, maar de shamas maken alles goed
Ik heb een koppel jonge witkuifgaailijsters bestelt en ga het daar nog eens mee proberen
Ze zullen wel pas in 2016 vruchtbaar zijn drink ik
Of zijn er net als bij de roodstaartgaailijsters al eens berichten geweest dat het ook wel eens kan lukken na 1 jaar voor de witkuifgaailijsters?
Gr smoke
Monileger
De gaailijsters is geen succes hier, maar de shamas maken alles goed
Ik heb een koppel jonge witkuifgaailijsters bestelt en ga het daar nog eens mee proberen
Ze zullen wel pas in 2016 vruchtbaar zijn drink ik
Of zijn er net als bij de roodstaartgaailijsters al eens berichten geweest dat het ook wel eens kan lukken na 1 jaar voor de witkuifgaailijsters?
Gr smoke
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
@JJ:ik heb ook nog maar 1 jong van de baardmannetjes.(van 3 koppels)Ze laten de nesten vol eieren gewoon liggen en herbeginnen ergens anders.Zou het aan de Japanse Nachtegalen of de roodoren liggen?
Vogels zijn beestig tof!
Bij mij maken de baardmannetjes zich niet zo gek als er een andere vogel bij hun nest zit.gem schreef:.Zou het aan de Japanse Nachtegalen of de roodoren liggen?
Misschien een te grote hoeveelheid levend voer, omdat ze volle nesten in de steek laten?