Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Gaai » 16 sep 2008, 21:50

Ik denk dat veel zal afhangen van het weer dat we nog gaan krijgen. Vooral als de vogels binnen een drietal weken zullen uitvliegen kan het gevaarlijk worden. Zorg er zeker voor dat de jongen op dat moment goed beschut en droog kunnen uitvliegen en geef een goede voeding. Veel succes.

Purmerbird
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 18:39
Locatie: Waterland
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Purmerbird » 19 sep 2008, 22:42

Ik heb de incagaaien van "Gaai"over kunnen nemen, voordat ze door een handelaar opgekocht werden. Ze blijven dus behouden voor de kweek en we hebben in Purmerend nu 3 onverwante koppels waar we mee gaan proberen te broeden in 2009,
Ze zijn goed overgekomen en hebben de voliere al aardig verkend en laten ook hun specifieke baltsgedrgingen zien met bijbehorend geluid.
Ik ben blij met deze aanschaf en zie volgend jaar met spanning tegemoet.

Ronald

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Gaai » 20 sep 2008, 09:09

Dag Ronald,
Ik ben heel blij dat beide koppels bij een echte kweker/liefhebber zijn terrechtgekomen.
Je kent de reden waarom ik ze heb overgelaten dus draag er goed zorg voor ;)
En hou ons op de hoogte hé!

Purmerbird
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 18:39
Locatie: Waterland
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Purmerbird » 21 okt 2008, 21:15

Hierbij even een update van de incagaaien.
Helaas is afgelopen week de kweekpop gestorven, ik had haar warmer gezet in een kleinere ruimte en ze is waarschijnlijk geschrokken toen de TL lampen aangingen, want ik vond haar met een gebroken nek op de grond en de laatse ademteug vond in mijn handen plaats. Flink balen, maar ja het is gebeurd.
Het goede nieuws is dat er vanuit een oostenrijkse dierentuin een nieuwe ongesexte incagaai( ruil tegen muisvogels) onderweg is naar mij in de hoop dat het een pop is, maar in ieder geval weer een onverwante vogel erbij.

Vanwege het sterfgeval heb ik wel voor mezelf besloten om de vogels niet naar oirschot af te vaardigen, maar vertrouw er op dat het bestuur wel het fokcertificaat aan "Gaai" zal uitreiken.

Ronald
Purmerend

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Gaai » 22 okt 2008, 22:56

Hallo WB,

De reden waarom ik deze mooie vogels heb overgelaten speelde reeds vorige winter. Mijn volières hebben geen nachthok en ik heb toen met een warmteplaat mijn vogels in redelijke conditie kunnen houden. Dit was echter niet wat ik met deze vogels voor ogen had. Ik wilde ze samen overlaten aan iemand die wel de nodige huisvesting had, dus een verwarmbaar hok. Ik heb de kans gehad om ze over te laten aan een Zwitsers dierenpark waar ze in een tropische kas zouden terechtkomen doch dan waren ze voor de kweek verloren geweest.

De bedoeling was dat ze ook alle vier samen bleven omdat het toch wel een goede basis vormde voor verdere nakweek. Spijtig genoeg heeft het niet mogen zijn. In elk geval blijft de jonge pop over en hopelijk kan de nieuwe eigenaar met deze vogels verder kweken. Ik dacht dat de vogels nu ergens in het Noorden van Nederland zitten en ik weet dat er daar nog een aantal koppels bij liefhebbers zitten.

Mvg,

Purmerbird
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 18:39
Locatie: Waterland
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Purmerbird » 07 nov 2008, 23:14

Update incagaaien,

Ik heb vandaag een incagaai ontvangen van een oostenrijks vogelpark. De vogel was afgeleverd in Overijssel en geruild tegen muisvogels.
Echter tot mijn verassing was het een groene incagaai, nu sta ik in dubio, moet ik naast een onverwant samen te stellen kweekkoppel van de gele incagaaien, de groene ruilen voor een gele pop of zal ik een gele inca proberen in te ruilen voor een groene inca, zodat ik beide soorten incagaaien in het bezit krijg en met beide soorten probeer te kweken.
Wat raden jullie me aan?

Ronald Hoogervorst

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Gaai » 08 nov 2008, 10:25

Dag Ronald,

Ik denk dat je moet kijken met welke soort je het verst kan geraken.
Van de gele zitten er nog wel een aantal koppels, van de groene denk ik niet.
Volgens mij kan je dus langer verder kweken met de gele.
Als er met de groene iets mocht gebeuren is het misschien wel meteen voorbij.

Mvg, Marc

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kweek 2008. Hoe zit het bij jullie?

Bericht door Gaai » 02 feb 2009, 15:37

Wie opent het jaar 2009?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten