Hallo,
Vandaag teruggekeerd van een week vakantie en kan mij nu voorlopig weer volledig concentreren op de vogelkweek...
Een snelle inspectie van tuin en volières laat behoorlijk wat stormschade zien. Omgewaaide bomen (ook in de nieuwe grote volière)en bij 1 kweekvlucht is het halve golfdak weggeblazen. Gelukkig dat het gaas er onder nog wel intact was
Roodvleugelgaailijsters zitten nog steeds op het nest. Morgen maar eens kijken of er eieren of jongen onder liggen.
Ik vrees onbevruchte eieren >:(
Wat nog meer? Twee koppels merels en een zanglijster op eieren, een koppel blauwe eksters heeft het nest klaar, het andere koppel heeft het eerste ei gelegd. Spreeuwen zijn nesten aan het bouwen, maar de grootste verrassing was het keurige nestje van de nieuw aangeschafte zilveroornachtegalen. Duimen dat het gaat lukken met deze juweeltjes. Verder zag ik dat de geelkeelgaailijsters ook bezig zijn om een nest te maken. Bovenop een tralienestkastje in een conifeer, dus of dat wat gaat worden valt te betwijfelen. Tot zover de laatste berichten van het kweekfront.
MVG
Ps. Zonet bij de Roodvleugels gekeken en verdraaid: 1 sperrend jong van naar schatting een week oud!