japanse nachtegalen gooien eieren uit nest

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
jan

japanse nachtegalen gooien eieren uit nest

Bericht door jan » 31 dec 2006, 16:29

ik heb nu dik een jaar een koppel japanse nachtegalen.<br>vorig jaar ronde deze tijd gekocht en onmiddelijk in kleine voleire in kelder gezet en binnen de week 3 eitjes in nep kerstboom spijtig genoeg zijn de jongen na het uitvliegen gestorven. hierna heb ik ze buiten in een grote voleire gezet maar van kweken is niets meer terechtgekomen.<br>dit jaar weer in kelder voleire samen met koppel rode kroonvinken.<br>1 eitje dag erna eitje weg :s vorig jaar keek en voelde ik iedere dag in het nest :s zouden het misschien de rode kroonvinken zijn?? deze er dus uitgevangen.<br>gisteren en vandaag een eitje <br>nu juist zag ik beide eitjes op de grond liggen, open gepikt :(<br>ik ben deze keer niet aan de eitjes of het nest geweest :s <br>ik heb er nu 2 plastieke eitjes ingelegd<br><br>wat moet ik doen:s:s:s

Jandb
Senior+ Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2006, 03:06
Locatie: België (Mechelen)
Contacteer:

Re: japanse nachtegalen gooien eieren uit nest

Bericht door Jandb » 28 jun 2007, 23:26

Beste, het zou best wel kunnen dat ze hun eieren uit het nest gooien, maar dan ligt de oorzaak volgens mij bij verstoring van het legsel. Volgens mij laat je ze best zoveel mogelijk met rust, nepeiren lijken mij overbodig. Ik heb maar 1x nestcontrole gedaan, dat was bij het ringen, daarvoor ben ik er niet "aan" geweest.

grtn

Jan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten