niemand die wat af weet van kweken met nachteg..??

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Jandb
Senior+ Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2006, 03:06
Locatie: België (Mechelen)
Contacteer:

niemand die wat af weet van kweken met nachteg..??

Bericht door Jandb » 10 apr 2007, 12:01

reageer dan aub op mijn topic , danku<br><br><br>Jan

ime

Re: niemand die wat af weet van kweken met nachteg

Bericht door ime » 10 apr 2007, 18:39

Dag Jan,<br><br>Er staat al heel veel op het forum over het kweken van Japanse nachtegalen. Zilveroren kweek je op vrijwel dezelfde manier.Lees dat eens goed door.<br><br>Twee soorten nachtegalen bij elkaar in dat gaat niet werken. Je zult bij geen van beide goede kweekresultaten krijgen.<br><br>Grote toerako,s erbij doet de zaak ook geen goed. Japanse en zilveroornachtegalen zijn bang voor dergelijke grote vogels en worden erdoor verstoord.<br><br>Ik neem aan dat de beplanting in je voliere inmiddels hoger is dan op de foto. Anders is het veel te open.<br><br>Als ze lang op een plek zitten maar er komt geen nest is die plek waarschijnlijk niet echt geschikt en kunnen de vogels geen begin maken. Zo kunnen ze van mei tot september zitten lokken en proberen terwijl er geen nest komt. Zorg voor goede struiken en goed nestmateriaal en ondersteun het nest indien nodig.<br><br>Als je serieus jonge nachtgalen groot wilt krijgen zul je je toch moeten verdiepen in goed opfokvoer. Dat zijn niet alleen meelwormen maar zoveel mogelijk soorten insekten. Hierover kun je ook veel vinden op het forum.<br>Als je daar geen zin in hebt kun je je vogels misschien beter aan iemand verkopen die er serieus mee wil fokken. Zeker als je weet dat Zilveroornachtegalen zeldzaam aan het worden zijn.
Laatst gewijzigd door ime op 10 apr 2007, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan

Re: niemand die wat af weet van kweken met nachteg

Bericht door Arjan » 10 apr 2007, 23:20

Hallo Jan<br><br>Ik ben het helemaal eens met Ime.<br>Jan oriënteer je eerst eens op alles wat hier al geschreven is.<br>Als je dan nog vragen hebt?<br>Dan zullen wij je graag verder helpen.

Jandb
Senior+ Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2006, 03:06
Locatie: België (Mechelen)
Contacteer:

Re: niemand die wat af weet van kweken met nachteg

Bericht door Jandb » 11 apr 2007, 11:16

Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk. Maar ik ga mijn vogels echt niet verkopen daarvoor zie ik ze veel te graag en wil wel resultaten boeken. Ik ga mijn toerako's wel uit de voliere halen.. In jouw voliere Ime zitten daar ook niet meerdere koppels japanse nachtegalen in? welke mogenlijkheden om de voliere ietsje meer te bevolken zijn er nog? of is 3 koppels in dergelijke volière wel het maximum?<br><br>groetjes <br><br>Jan<br>

ime

Re: niemand die wat af weet van kweken met nachteg

Bericht door ime » 11 apr 2007, 20:23

nee Jan ik heb nooit meerdere koppels volwassen nachtegalen gehad in een voliere. Wel een volwassen koppel met hun jongen.<br>Als je insecteneters met succes wilt kweken/fokken kun je het beste een koppel per vlucht houden.<br><br>Op het forum is al eens geschreven over houden van japanse en zilveroornachtegalen bijelkaar of naast elkaar. Lees dat nog maar eens. Daar heb jij trouwens ook nog gereageerd. Niet naar de bekende weg vragen maar het forum doorspitten en nog eens lezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten