IK moest met spijt weer een vaststelling doen van een slachtoffer, laten ze mij dan ook nooit gerust....
Een japanse nachtegaal, grote darmlussen zichtbaar, de lever, net onder borstbeen uitkomend (autopsie, wou ik liever niet, vind het telkens veel geld en hier was het volgens mij overduidelijk...). Ik blijf het een moeilijke materie vinden, om hier een duidelijke beschrijving en uitleg over te geven. Hierbij zinkt mijn moed weer in diep in de schoenen hoor en was een EK 2008 pop japanse nachtegaal....
Maar of het nu een man/pop is maakt mij ni veel uit, het ergste vind ik de dode vogel, wat alleen maar mijn schuld is en dat ik weer kan gaan beginnen met middeltjes te gaan doseren, wat ik liever niet doe. Ik denk toch dat het weer de atoxoplasmose (of coccidiose, maar dan denk ik dat de lever dan niet zo vergroot zou zijn, het was niet dat hij de helft van de buikholte vulde, maar hij was toch vooraan zichtbaar net onder het borstbeen), aangezien ik ook uitgevlogen jongen heb die sterven.... welk normaal niet gebeurde (toch niet bij de gaailijsters), ik geef ze wasmotlarven, krekels en daarnaast bestrooi ik het om de twee dagen met avespoeder, voor de nodige vitaminen, mineralen,...
Ik heb dit voorjaar de moeilijke beslissing genomen, de vijver uit te breken en de waterval te verwijderen, aangezien dit moeilijk te verversen is e.d. , maar nu blijkt dit niet veel uit te houden. Volière is niet overdekt, dit zou het probleem dan toch kunnen zijn.... (wat is er beter dan een goede plensbui, die alles wegspoelt...??)
Ik heb een interessante oplossing gelezen van Arjan, voor coccidiose (het bewateringssysteem, om meermaals per dag, de badschalen te verversen, met een vloeidarm) LIjkt mij nog iets..., wat zijn de ervaringen?
Het mag hier wel is gaan ophouden met regenen ook, want met dat natte weer, is het moeilijk alles proper te houden etc...
Indien ik echt weer moet gaan kuren, 2 maanden Esb3 ofzo, dan wil ik er liever een punt achterzetten en een beetje gaan genieten van de fauna hier en met het geld dat ik kan uitsparen een mooie reis maken ofzo. Dit is niet bepaald, opbeurend, na hard blokken voor examens, om dan thuis vast te stellen, dat het weer de verkeerde kant opgaat....