verlanglijstje

Overige vragen m.b.t. vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

verlanglijstje

Bericht door Vagabunda » 15 jun 2011, 16:17

Hoi,

Nog niet lang zo nieuw hier. Volg al een tijdje het forum, maar sinds een paar dagen geregistreerd.
Bij deze wou ik me dus even voorstellen. Ik ben een jonge kweker van vogels, afkomstig uit Belgie en eigenlijk ben ik tussen de vogels opgegroeid. Mijn grootvader en zijn broer zijn beide bijzondere veldwachters. Als kleine ging ik dan steeds mee de velden in en leerde ik al snel de inlandse vogels en hun roep kennen. Daar mijn opa zijn broer een vergunning had om tijdens de vogeltrek vogels te vangen en te ringen (en natuurlijk weer uit te zetten), zat ik tijdens mijn jeugd meer op een ander dan thuis. Ik kweekte dan ook al snel men eerste vogelstjes, vanalles wat. Een andere broer van men grootvader (hij kwam uit een gezin van 29, dus had heel wat broers :shock: ) kweekte toen met verschillende arasoorten en ook met vruchten en insectenetende vogels. Toen heb ik men eerste stappen gezet naar V & i, en enkele pogingen gedaan met kardinalen, jappen en nog enkele andere spreeuwensoorten en dergelijke. Soms met succes, soms zonder en met enkele teleurstellingen. Nu kweek ik met succes met afrikaanse papegaaien sinds enkele jaren en wil ik als extra de draad weer oppikken met de vruchten- en insectenetende vogels waarbij men voorkeur uitgaat naar de kraaiachtigen. Vandaar dat ik me hier aangemeld heb.

Omdat het forum niet zo heel actief is wou ik direct een topic openen.
Ik vroeg me af of er onder jullie kwekers zijn die verlanglijstjes hebben?

Zo staat er bij mij op het verlanglijstje van V & i-etende vogels:
1. Europese blauwe ekster, Cyanopica cooki (vrij doenbaar, hoewel voor een jonge kweker de afstanden soms niet eenvoudig zijn)
2. Eén van mijn lievelingen de rosse boomekster, Dendrocitta vagabunda (jammer genoeg niet meer mogelijk vrees ik :( :?: )
3. RS- kitta (wel doenbaar, mits wat zoekwerk?)
4. Een aangeplante voliere die groot genoeg is en aan mijn wensen voldoet om een groepje vogels in thuis te brengen.
5. Een soort neushoornvogel, maar welke?? (zal wel een droom blijven, heel mooi maar ook heel duur, deze laat ik voor de ultra-kenners, of voor over 45-50 jaar als ik met pensioen ben :wink: )


Ben eens benieuwd of de andere liefhebbers hier ook verlanglijstjes hebben?

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: verlanglijstje

Bericht door Gaai » 15 jun 2011, 19:22

De groene jachtekster of kitta en de indische boomekster zijn twee soorten die zeer hoog staan maar denk ik voor altijd een wens zullen blijven.

Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Re: verlanglijstje

Bericht door Exopets » 29 sep 2011, 22:24

koppel arassari's zal zeker een droom blijven... even als Atratas of balispreeuwen. :|

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: verlanglijstje

Bericht door Vagabunda » 30 sep 2011, 07:05

Balispreeuwen kom je tegenwoordig toch vaker tegen, zeker als je even zoekt.
Moeten wel in je budget passen, of even doorsparen :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten