Inschrijf systeen jonge vogels
Moderators: René, adminrobin
Inschrijf systeen jonge vogels
Wij staan aan de vooravond van het nieuwe broedseizoen 2007 .<br>Alhoewel ik sta er al middenin met 2 jonge witkruin roodborst tapuiten en een nest van 5 Shama eieren.<br>Vorig jaar was voor ons doen een goed kweekjaar met ruim 30 jongen en hebben wij weer een hoop geleerd.<br>Er is ook een hoop veranderd.<br>De prijzen zijn de lucht in geschoten . Op marktplaats gaan vogels van de hand voor bedragen waar de mond van open valt.<br>Een koppel blauwoog gaailijsters meer dan 500 Euro, in Zwolle een koppel Hwamei 750 Euro en ze waren in een zucht verkocht.<br>Ik voorspel jullie dat dit nog maar het begin is en dat de prijzen nog veel verder op zullen lopen. Net zolang totdat het aanbod door onze kweek en de zuiging door de markt in evenwicht zal zijn. Dat zal een aantal jaren zijn beslag nemen.<br>Als kweker zit je natuurlijk aan de goede kant van de lijn en al dat gejammer vind ik dan ook een beetje huilen met de meute.<br>Dat wij eindelijk een goede prijs krijgen voor onze vogels daar heb ik geen moeite mee.<br>Als je zou uitrekenen wat wij er aan spenderen aan gereden kilometers om een pop van die soort in Tietjerkstradeel of Hulst op te gaan halen het voer de verwarming de volières noem het maar op dan mag je met de huidige prijzen nog blij zijn als je er in financieel opzicht uit springt.<br>Maar hoe gaan wij daar als kwekers onderling mee om. Ruilen prachtig echter dat is beperkt <br>Als je je zaken goed voor elkaar hebt hou je wat je hebt en ben je voldaan en tevreden je kan wel blijven uitbreiden maar ook je tuin heeft zijn grenzen.<br>Ben je dan als kweker en als lid van de club overgeleverd aan de willekeur van marktplaats waar ook de handelaren een heel erg prijsopdrijvend effect op hebben.<br>Wat als je wilt beginnen met deze hobby dan ben je helemaal niet gelukkig je zal je als het ware moeten inkopen.<br>Wat ik voorstel is het inschrijf model. Iedereen die een Shama wil kan zich melden bij de club de club beheert het Shama jongen aanbod en de gegadigde hoort van de club waar de Shama's te halen zijn en dat voor een min of meer gereguleerde prijs.<br>Net zoals bij de honden of kattenclubs.<br>Het voordeel voor de kweker is dat hij niet zelf zijn afzetgebied hoeft te zoeken en als hij /zij<br>dat niet goed doet met een overvolle volière vogels moet verzamelen met een emmertje.<br>De handel wordt voor de liefhebbers buiten spel gezet.<br>Iedereen weet waar hij/zij aan toe is.<br>Het voordeel voor de koper is dat hij/zij weet waar ze aan toe zijn ze kunnen de voorbereidingen treffen en zijn niet meer overgeleverd aan de grillen van de markt. <br>
Laatst gewijzigd door Arjan op 17 mar 2007, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Inschrijf systeen jonge vogels
Arjan, op zich een goed intiatief maar wat als handelaren lid van de club worden/zijn ?<br>Men zal dan het e.e.a goed moeten screenen!