Vandaag zag ik dat er een koppel bijeneters op vogelmarktplaats aangeboden wordt.
Een echt droom koppel.
Maar meteen ging ik terug naar de tijd dat wij zomaar naar de handel konden gaan kijken wat er te koop was.
Toendertijd kon de beginnende liefhebber in ons soort vogel gewoon naar de handel.
Wat zat er? Wat vond je mooi? En wat kon je je permiteren?
Heel wat impulsieve aankopen zijn daaruit voortgekomen.
En dat heeft heel wat vogelleed veroorzaakt.
Een Mea Culpa van mijn kant.
De eerste vruchten insecteneters die wij kochten waren een drietal brilvogeltjes die wij op zaad zetten.
Hoe stom kan je zijn.
Ze zaten nog in een gezelschaps volière ook, met Wida's, blauwfazantjes, Goulds, Amadines, kanaries, enz.enz. ja zelfs kippen.
Na de dood van de eerste Brillie kwamen wij er toch snel achter dat dit een totaal andere vogelsoort betrof en op voortschrijdend inzicht hebben wij, na jaren, zelfs nog succesvol kunnen kweken met de resterende 2 Brillies.
Later hebben wij nog eens een kapitale blunder begaan, dat was nadat wij al helemaal gevallen waren voor de insecteneters en de volière al helemaal uitgebouwd was en verdeeld in aparte vluchten.
In dit geval gingen wij een bezoek brengen aan Borgstein, toendertijd een begrip in Noord West Europa op het gebied van exotische vogels.
Eigenlijk was ik op zoek naar iets exotisch als een suikervogel maar onze blik viel op een koppel bijeneters die waren zo mooi.
Het was een hele koude periode in mei en ik herinner mij nog als de dag van gisteren, dat ik de man die mij de vogels verkocht vroeg of de vogels zo sterk waren dat zij zonder problemen naar buiten in een vlucht konden?
Dat zou geen enkel probleem zijn.
Een overpeinzing.
Moderators: René, adminrobin
Een overpeinzing.
Laatst gewijzigd door Arjan op 04 apr 2010, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een overpeinzing.
Thuisgekomen met de nieuwe aanwinst hebben wij nog een uurtje, kleumend van de kou van ze kunnen genieten.
S'avonds heb ik nog uren doorgebracht met googelen wat ik nu precies onder de kurk had.
De volgende ochtend je voelt het al aankomen twee dode vogels.
Borgstein was heel meevoelend totale verkeerde informatie van een onervaren medewerker en wij kregen een ander koppel naar keuze: Onze witkruinen die wij nu al jaren hebben en ook al jaren mee kweken.
Maar die twee vogels waren toen wildvang,verhandeld, verscheept, in quarantaine gehouden, geëxposeerd, nogmaals verhandeld en dood.
Nu zie ik weer zo'n koppel prachtige vogels.
Ik brand er mijn vingers niet aan.
Ik heb er gewoon te weinig verstand van, ik hoop alleen dat zij de weg vinden naar iemand die genoeg expertieze in huis heeft om er iets moois van te maken.
Wim vond het heel stil op ons forum, zoals wij allemaal, want de vaste kern bezoekt ons forum regelmatig.
Maar ja dit is toch wel een beetje een kwaliteits forum en als er niets te vermelden valt? Zo zei het.
Ik ben heel beniewd naar de broedresultaten na de langdurige Esb3 kuur maar daar kan ik nu nog niets over vertellen.
Maar als ik wat te vertellen heb. Dan komt het ook.
Tot dan.
S'avonds heb ik nog uren doorgebracht met googelen wat ik nu precies onder de kurk had.
De volgende ochtend je voelt het al aankomen twee dode vogels.
Borgstein was heel meevoelend totale verkeerde informatie van een onervaren medewerker en wij kregen een ander koppel naar keuze: Onze witkruinen die wij nu al jaren hebben en ook al jaren mee kweken.
Maar die twee vogels waren toen wildvang,verhandeld, verscheept, in quarantaine gehouden, geëxposeerd, nogmaals verhandeld en dood.
Nu zie ik weer zo'n koppel prachtige vogels.
Ik brand er mijn vingers niet aan.
Ik heb er gewoon te weinig verstand van, ik hoop alleen dat zij de weg vinden naar iemand die genoeg expertieze in huis heeft om er iets moois van te maken.
Wim vond het heel stil op ons forum, zoals wij allemaal, want de vaste kern bezoekt ons forum regelmatig.
Maar ja dit is toch wel een beetje een kwaliteits forum en als er niets te vermelden valt? Zo zei het.
Ik ben heel beniewd naar de broedresultaten na de langdurige Esb3 kuur maar daar kan ik nu nog niets over vertellen.
Maar als ik wat te vertellen heb. Dan komt het ook.
Tot dan.