shama's en groenvoer

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
ime

shama's en groenvoer

Bericht door ime » 28 dec 2008, 10:35

Wie geeft er zijn shama's (en andere insecteneters) groenvoer? Waarschijnlijk niemand?
Ik geef de krekels die ik de vogels voer gesneden paardebloemblad zo krijgen de vogels dan hun "groente"binnen.
In het boek van Werner Steinigeweg en elders las ik dat hij door het voer van shama's gesneden groen mengt. Dat gaf ik nooit want je denkt wat een onzin om inescteneters groen te geven.
Omdat mijn shama's de neiging hebben eenzijdig te eten (liefst meelwormen) dacht ik laat ik dat eens proberen.
Paardebloemblaadjes gezocht en fijn gesneden en gekipt. Dit apart aan de shama's verstrekt. Ik verwachtte geen belangstelling maar de vogels waren gelijk geïnteresseerd. De stukjes blad werden opgepakt, bewerkt en uitgebreid geproefd waarna ze gretig werden opgegeten. Zo kun je je vogels op een eenvoudige en natuurlijke manier extra vitamines en mineralen geven.(vitamine C, B vitaminen, provitamine A, Choline, en veel mineralen o.a. calcium)
Ik blijf het dus zeker geven.

Roger
Junior Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2008, 20:45
Contacteer:

Re: shama's en groenvoer

Bericht door Roger » 28 dec 2008, 20:50

Alleen als ik meelwormen erbij geef krijgen ze wat (groenvoer) binnen nl. Chinese kool, maar dit zit dan weer in de meelworm. Maar voorlopig moeten ze tot begin maart wachten want nu alleen universeelvoer, wat pinky's en verder niets.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten