Javaanse brilvogel

Alles m.b.t. vogelsoorten

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
rishi

Javaanse brilvogel

Bericht door rishi » 03 sep 2009, 13:35

Hallo, ik ben van plan een Javaanse brilvogel (zosterops flavus) aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze vogels? Wat voor voeding kan ik ze het beste geven? En hebben de mannen een mooi liedje? En ik heb gelezen dat ze ook van nectar houden. Kan je dat gewoon kopen in de winkel? Alvast bedankt.

Wouard
Senior+ Forumlid
Contacteer:

Re: Javaanse brilvogel

Bericht door Wouard » 05 sep 2009, 11:19

Brilvogels hebben allemaal ongeveer dezelfde verzorging nodig.

Voeding kun je ze universeel geven. Bij mij eten mijn senegalese brilvogels en liefst de nutribird korreltjes en dan het liefst de groene! Deze zoeken ze eerst uit, voordat ze aan orlux en cede beginnen. Daarnaast eten ze veel fruit zoals, appel, sinaasappel, druiven, banaan, mandarijn, papaya en gedroogde vruchten zoals vijg, perzik, dadel, cranberries en rozijnen. Eigenlijk alle fruit wat wij ook eten.

Nectar lusten ze ook graag, maar hoeven ze niet te hebben. Bij mij krijgen ze het al jaren niet meer. Je kunt dit gewoon als poeder in de winkel kopen (orlux, aves en avian o.a) en maakt het dan aan met water. Voeg geen roosvicee toe, want dan kleuren je brilvogels roder. Bij bij hadden ze het liefst Avian.

Verder moet je ze wel regelmatig meelwormen of buffalos geven. Die van mij eten geen krekels. Fruitvliegjes lusten ze ook graag net zo als wasmotten en rupsen.

Plaats reactie