Hallo.
Ik heb een voliere van 3 bij 3 meter en een binnenhok er aan vast van 2 bij1 meter.
Daar heb ik nu een koppel japanse nachtegalen en een koppel diadeem timalie's inzitten.
Ik wil er graag van het voorjaar een koppel pagode spreeuwen bijzetten .
Ik kan de voliere opsplitsen in aparte ruimtes maar mochten alle vogels bij elkaar zitten zouden de spreeuwen dan voor problemen kunnen zorgen?
zijn ze agressief,of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
M.V.G.
Thomas.
gedrag pagode spreeuw.
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: gedrag pagode spreeuw.
Hallo Thomas,
Geen goed idee om pagodespreeuwen samen te zetten met Japanse nachtegalen en diadeemtimalie's in 1 volière.
Met pagodespreeuwen moet je in het kweekseizoen oppassen, want vooral de mannen kunnen erg agressief zijn naar soortgenoten en vogels van hetzelfde of kleiner formaat. Legio zijn er voobeelden van pagodespreeuwen die andere vogels doden in het broedseizoen. Wat dat betreft ben je beter af met een andere spreeuwensoort voor je gezelschapsvolière, bijv. de mandarijnspreeuw. Deze zijn veel verdraagzamer. De pagodes kun je het beste een eigen vluchtje geven.
Geen goed idee om pagodespreeuwen samen te zetten met Japanse nachtegalen en diadeemtimalie's in 1 volière.
Met pagodespreeuwen moet je in het kweekseizoen oppassen, want vooral de mannen kunnen erg agressief zijn naar soortgenoten en vogels van hetzelfde of kleiner formaat. Legio zijn er voobeelden van pagodespreeuwen die andere vogels doden in het broedseizoen. Wat dat betreft ben je beter af met een andere spreeuwensoort voor je gezelschapsvolière, bijv. de mandarijnspreeuw. Deze zijn veel verdraagzamer. De pagodes kun je het beste een eigen vluchtje geven.