hallo, wij hebben een grote gezelschapsvolière van 10 x 2 meter. hierin zitten allerlei kleine vogels die het goed met elkaar kunnen vinden: spitsstaartamandines, driekleurenpapegaaiamandines, diamantvinken, céresamandines, kleine cubavinken, helenafazantjes, en ook een koppel japanse nachtegalen. Graag hadden wij er ook wat grotere vogels bijgezet. Wij hadden al pagodespreeuwen maar die doodden al de jongen van de andere vogels, noordse goudvinken maar die pikten al het jonge groen van de beplanting weg, halsbandfrankolijnen maar die krijsten te veel volgens de buren!
Heeft er iemand een idee welke vogels wèl geschikt zouden zijn?
Met vriendelijke groeten.
Monica.
gezelschapsvolière
Moderators: René, adminrobin
Re: gezelschapsvolière
Als je wat groots op de grond wil hebben, zou je kunnen denken aan californische kuifkwartels. Mooie vogels.
Als nadeel hebben ze:
- als ze gaan slapen, vliegen ze omhoog (ze kunnen goed vliegen).
- veel van de aangeboden vogels zijn geen natuurbroed, dus natuurbroed kweken kan (zeer) lastig zijn.
- ze hebben nogal eens last van wormen.
Als je moet denken aan grotere vogels die niet op de grond leven, zou je misschien kunnen denken aan rijstvogels. Of heb je gedacht aan een koppel bourkesparkieten, of bijvoorbeeld kramsvogels? (met de laatste heb ik geen ervaring, maar het schijnt wel dat deze behoorlijk verdraagzaam zijn, ook voor kleinere soorten.
Als nadeel hebben ze:
- als ze gaan slapen, vliegen ze omhoog (ze kunnen goed vliegen).
- veel van de aangeboden vogels zijn geen natuurbroed, dus natuurbroed kweken kan (zeer) lastig zijn.
- ze hebben nogal eens last van wormen.
Als je moet denken aan grotere vogels die niet op de grond leven, zou je misschien kunnen denken aan rijstvogels. Of heb je gedacht aan een koppel bourkesparkieten, of bijvoorbeeld kramsvogels? (met de laatste heb ik geen ervaring, maar het schijnt wel dat deze behoorlijk verdraagzaam zijn, ook voor kleinere soorten.
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: gezelschapsvolière
Of Europese, zwarte, roze en mandarijnspreeuwen. Kramsvogels(inderdaad), koperwieken, zanglijsters, olijflijsters, kastanjerug, dama en Siberische lijsters. Er is keuze genoeg, lijkt me.