Wie heeft er ervaring met deze soort?
Gilded barbet/Capito auratus
Is gouden baardvogel de juiste nederlandse naam?
Capito auratus
Moderators: René, adminrobin
Re: Capito auratus
ik heb twee bestandjes gevonden over de Capito walleci van een museum en over 3 soorten baardvogel waaronder auratus, misschien heb je er wat aan
stuur me even een PB met je mail dan stuur ik hem op
stuur me even een PB met je mail dan stuur ik hem op
geen ervaring, maar hoop er eind dit jaar er ook aan te schaffen. In Engeland zitten verschillende koppels van deze soort.
Ja dat heb ik ook vernomen 

-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Bestaat er binnen de speciaalclub een werkgroep van baardvogels?
Of zijn er enkele grotere kwekers van baardvogels met een goede site waar je eens terrecht kan voor wat goede (eventueel nederlandse) informatie en foto's van de verschillende soorten/houden en kweken?
Ik zoek wat meer info over welke soorten er allemaal nog zijn en gehouden worden.
Of zijn er enkele grotere kwekers van baardvogels met een goede site waar je eens terrecht kan voor wat goede (eventueel nederlandse) informatie en foto's van de verschillende soorten/houden en kweken?
Ik zoek wat meer info over welke soorten er allemaal nog zijn en gehouden worden.
Hallo Vagabunda,
Als je zelf lid bent van de Vogelspeciaalclub en je doet mee aan de bestandsregistratie, kun je daar diverse leden vinden die baardvogels fokken.
Daar kun je dan contact mee opnemen om meer te weten te komen!
Als je zelf lid bent van de Vogelspeciaalclub en je doet mee aan de bestandsregistratie, kun je daar diverse leden vinden die baardvogels fokken.

René
Webmaster
Webmaster
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
René schreef:Hallo Vagabunda,
Nja, ben ik (nog) niet. Al die lidmaatschappen loopt op voor student!
Maar dus niemand die nog andere info heeft?
Vooral het geslacht capito intereseerd me nu wel