Smoke,
De conditie van de poten zegt bij veel soorten weinig over de leeftijd. Ik heb lijsters en gaailijsters gezien van eind jaren negentig (dus 15 jaar oud) die perfecte dunne en gladde poten hadden. Ook hier bij mij in de collectie zitten vogels (o.a. gaailijsters) van minstens 10 jaar of ouder waar dat echt niet aan te zien is. Mijn ervaring is dat de leefijd van de man geen probleem voor een succesvolle kweek is, maar dat het met de pop een ander verhaal is. Sommigen lijken gewoon uitgelegd, geen eieren meer te bevatten als het ware. Ergens geen wonder want een gaailijster in zijn topjaren legt van maart tot augustus en dat jaar na jaar. Dat het vervolgens met eieren of jongen steevast mis gaat is een ander verhaal. Maar je kunt je voorstellen dat zo'n vogel op een gegeven moment gewoon klaar is met leggen. Eierstokken leeg of zoiets.
Zo zit hier bij mij een perfecte uitziende roodvleugelpop. Geen veertje scheef, een beauty die de afgelopen jaren bij diverse mensen binnen en buiten de speciaalclub heeft gebivakkeerd zonder een ei te leggen. Ook bij mij doet deze vogel niets. Maar wie weet is het beest al meer dan 20 jaar oud! De verschillende mannen die erbij hebben gezeten willen maar al te graag en ook laat ze zich nog treden, maar meehelpen een nest bouwen of een eitje produceren? vergeet het maar.
Gelukkig dat ik nog een pop van 2011 heb die wel actief nestelt...
Gewoon maar proberen met die goudvleugel. De beste verzorging, goed voer, een ruime volière met dichte beplanting en duimen dat het lukt
MVG