Nieuwe soorten
Moderators: René, adminrobin
Nieuwe soorten
Na een jaartje geen vruchten/insecten eters te hebben gehad komt er aankomend jaar weer verandering in. Volgend jaar ga ik het proberen met Bruinstaartminla's, Roodstaartminla's, Schubbenborstbuulbuul's, Vinksnavelbuulbuul's, Kikuyu brilvogels en waarschijnlijk een koppel Langstaartshama's nog. Zijn er meer leden die nieuwe soorten hebben aangeschaft of nog wat aan het zoeken zijn?
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: Nieuwe soorten
Koppel bruinstaartminla's heb ik nog wel belang bij.
Ik zal aan je denken mocht ik ze willen verkopen. Maar ik ben er zelf lang op zoek naar geweest en zal ze voorlopig ook zelf houden. Er worden nog wel eens losse exemplaren aangeboden...
minla schreef:Na een jaartje geen vruchten/insecten eters te hebben gehad komt er aankomend jaar weer verandering in. Volgend jaar ga ik het proberen met Bruinstaartminla's, Roodstaartminla's, Schubbenborstbuulbuul's, Vinksnavelbuulbuul's, Kikuyu brilvogels en waarschijnlijk een koppel Langstaartshama's nog. Zijn er meer leden die nieuwe soorten hebben aangeschaft of nog wat aan het zoeken zijn?
Momenteel is er genoeg aanbod in de zeldzamere soorten,waarom het niet eens proberen met een koppeltje roodbuikvliegenvangers,honingvogels of tangaras?
Tangaras zou ik best nog eens willen proberen. Van de andere twee soorten die je noemt is in het verleden al zoveel binnen gekomen en is het niet gelukt ze voldoende te kweken om een gekweekte populatie tot stand te krijgen. Dus dan heb ik meer zoiets van laat die soorten lekker in hun natuurlijke habitat ipv onze volieres.
minla schreef:Tangaras zou ik best nog eens willen proberen. Van de andere twee soorten die je noemt is in het verleden al zoveel binnen gekomen en is het niet gelukt ze voldoende te kweken om een gekweekte populatie tot stand te krijgen. Dus dan heb ik meer zoiets van laat die soorten lekker in hun natuurlijke habitat ipv onze volieres.
Maar dat is nu net de uitdaging vind ik om soorten te kweken die niet alledaags zijn.
In het verleden werd ook niet echt de moeite genomen om te kweken,vele liefhebbers kochten een los mannetje voor de zang of de schoonheid en dat was het dan. Dat zelfde mannetje stierf na een tijdje en hopla voor een prikje kocht men een nieuw exemplaar.
Nu dergelijke soorten in vergelijking pokkeduur zijn geworden is het een must om proberen nakweek te verkrijgen.