Sinds twee jaar ben ik in het bezit van een koppel gebrilde streepvleugel timalies ( spectacled barwing , actinodura ramsayi ) . Werkelijk schitterende vogels waar naar ik uren kan kijken. Volgende week kan ik m'n tweede koppel samenstellen en daar ben ik echt heel blij mee.
Alleen wil het met de kweek nog niet zo vlotten. Het eerste jaar hebben ze alle eieren kapot gepikt ( ik denk stress vanwege de nieuwe omgeving ed ) . Het tweede jaar ( dit jaar ) bleven ze goed op de eitjes zitten , alleen kwamen de eitjes nooit uit. Nu is me gezegd dat het door vitamimen tekort bij de oudervogels komt , daar de eitjes wel bevrucht zijn maar het vrucht nog lang niet zo doorontwikkeld is dat het uit het ei kan komen na 14 dagen. Nu geef ik ze dus twee maal per week een vitaminen kuur.
Nu vraag ik me af of iemand al kweekervaring heeft met deze vogels , of mensen die hetzelfde als mij hebben meegemaakt met soortgelijke vogels ( oa roodwang timalies of omei timalies )
Bij voorbaat dank, groet Rob
gebrilde streepvleugeltimalie , actinodura ramsayi
Moderators: René, adminrobin
-
- Senior+ Forumlid
- Contacteer:
Re: gebrilde streepvleugeltimalie , actinodura ramsayi
Dag Rob,
Zeer mooie vogels die ik nog nergens heb gezien. Heb je de eitjes achteraf opengemaakt om te kijken of er iets inzat?
Soms is het voldoende dat de pop gedurende één nacht haar eitjes verlaat waardoor alle vruchtjes tegelijk afsterven.
Zeer mooie vogels die ik nog nergens heb gezien. Heb je de eitjes achteraf opengemaakt om te kijken of er iets inzat?
Soms is het voldoende dat de pop gedurende één nacht haar eitjes verlaat waardoor alle vruchtjes tegelijk afsterven.